منشی نقش ویترین کسب و کار شماست

کلیدی ترین، مهمترین و مؤثرترین نیرویی که می‌تواند در صنعت زیبایی برای کلینیک‌ها و مطب های پوست و مو مؤثر باشد منشی ها هستند.

اولین صدایی که از کسب و کار شما شنیده می‌شود، صدای منشی کلینیک  و مطب است.
هزینه تبلیغات، تولید محتوا، برند سازی و … تازمانیکه یک منشی حرفه ای و پرسنل توانمند را در مجموعه خود نداشته باشید معنا پیدا نمی کند. پس همیشه این نکته را یادتان باشد که منشی خط مقدم موفقیت شماست.

منشی‌ها سفیر برند پزشکان هستند و عملکرد ضعیف آن‌ها تأثیر مستقیم بر کاهش اعتبار حرفه‌ای پزشک دارد.

خدمات پزشکی یک صنعت پررونق است و شغل منشی پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این موقعیت شمارا در موقعیت‌های مختلف پزشکی، از بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی گرفته تا مطب‌های پزشک و کلینیک‌های تخصصی قرار می‌دهد.
منشی پزشکی، وظایف منشی را با استفاده از دانش خاصی از اصطلاحات پزشکی و رویه‌های بیمارستانی، کلینیک یا آزمایشگاهی انجام خواهد داد.

درنهایت، برای آن‌که بدانید چه نکاتی برای جذب منشی مؤثر است و چه ویژگی‌هایی را باید در خود تقویت کنید تا بتوانید یک منشی موفق باشید، مقاله زیر را از دست ندهید:

 

مهم‌ترین شرح وظایف منشی در کلینیک زیبایی و مطب پزشکی

-برنامه‌ریزی و تنظیم قرار ملاقات‌های مراجعین و جراحی ها و مشاوره‌های پزشکی
-صدور صورت حساب به بیماران و مراجعین
-تهیه گزارش‌ها، صورتحساب‌ها، صورت‌های مالی، نامه‌ها، تاریخچه پرونده‌ها و سوابق پزشکی
-استقبال، بدرقه و راهنمایی مراجعین
-مصاحبه با بیمار و مشاوره جهت تکمیل پرونده، شرح حال و فرم‌هایی مانند بیمه و هزینه و…
-پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفنی
-هدایت پیام‌ها و اسنادی مانند نتایج آزمایشگاهی، به کارکنان مرتبط
-بایگانی و نگه‌داری سوابق پزشکی و مکاتبات مراجعین
-انجام وظایف مختلف مانند سفارش و نگه‌داری موجودی کالاها
-مدیریت پرسنل خدمات و پذیرایی

منشی کلینیک زیبایی و مطب پوست و مو لیزر و پزشکی

ویژگی‌ها، مهارت‌ها و دانش‌های لازم برای منشی کلینیک و مطب

دقت در جزئیات

جزئیات اطلاعات مشتریان، جزئیات حسابداری و موارد مالی، جزئیات برخورد را مراجعین و ارتباطات و … یکی از مهمترین مهارت هایی است که یک منشی کلینیک باید به آن دقت داشته باشد چراکه همیشه هر مشکل و دغدغه‌ای وجود داشت بر سر جزئیات بوده است.

فوریت در کار

یکی از مهمترین مهارت‌های یک منشی فوریت و اقدام سریع در انجام امور اولویت‌بندی شده است.
در شغل منشی گری کلینیک و مطب فوریت در انجام امور باید جدی گرفته شود.

رازداری و محرم اسرار

بسیاری از اطلاعات مراجعین، اطلاعات و موارد مربوط به پزشک، اطلاعات مجموعه، مباحث مالی و نکاتی که در کلینیک مطرح می‌شود و همچنین وظیفه حفاظت از کلینیک و مطب بر عهده منشی می‌باشد که باید به خوبی از آن‌ها محافظت و اطلاعات طبقه‌بندی‌شده کلینیک را در قلب خود بایگانی کند.

آشنایی با اینستاگرام و دیجیتال مارکتینگ

یکی از مهمترین مهارت هایی که یک منشی را می تواند از دیگر منشی ها برجسته تر کند آشنایی با اینستاگرام و تولید محتوا و معرفی خدمات کلینیک و مطب می باشد. همچنین ارائه مشاوره به مدیریت جهت محتوا سازی و تبلیغات مجازی و چاپی از دیگر مهارت هایی است که یک منشی را می تواند کاملا متمایز و خاص کند.

آشنایی با نرم‌افزارهای پزشکی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از نرم افزار های پزشکی، مانند نرم افزار های مدیریت مطب، می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان، کاهش اشتباهات و خطاها، بهبود روند کار پزشک و جلب رضایت بیماران شود. مهارت در استفاده از این نرم افزار ها، برای پیشرفت مطب امری ضروری محسوب می‌شود.

 

آشنایی با زبان های خارجی

سالانه صدها هزار بیمار از کشورهای خارجی برای انجام فرایند درمان خود به ایران سفر می‌کنند. در نتیجه توانایی برقراری ارتباط با این دسته از بیماران و راهنمایی آن‌ها مسئولیت مهمی است. اگرچه این آشنایی محدود به حوزه پزشکی خواهد بود، گویش مناسب و همچنین فهم مطالبات بیماران، اهمیت زیادی دارد.

آداب معاشرت و مهارت های ارتباطی

یکی از مهم‌ترین توانایی‌های یک منشی آشنایی با آداب معاشرت و مهارت های ارتباطی است که باید بتواند به بهترین نحو حس خوبی را به مراجعان منتقل نماید و مراجعین با دیدن منشی حس فوق‌العاده‌ای را از آن کلینیک یا مطب به دست آورند.

آشنایی با مذاکره و متقاعدسازی

اینکه خدمات کلینیک را به‌صورت کامل بشناسد، بتواند در مشتری نیاز ایجاد کند و گردش مشتری را در کلینیک ایجاد کند از مهم‌ترین ویژگی ها و توانمندی‌های یک منشی کلینیک زیبایی می باشد.

دانش مختصر پزشکی

آشنایی با اصطلاحات و خدمات درمانی، بخشی از مهارت های اصلی و وظایف منشی در مطب را تشکیل می‌دهد. این امر برای منشی امکان رسیدگی هرچه بهتر و سریع‌تر به پرونده‌های بیماران را فراهم می‌کند. همچنین در مواقع اضطراری منشی را قادر به کنترل شرایط می‌سازد.

ظاهر و پوشش حرفه ای

اولین برداشتی که از یک منشی در ذهن مراجعین و همکاران شکل می‌گیرد بر اساس وضع ظاهر و پوشش آن منشی است.
استفاده از ظاهر و پوشش حرفه‌ای متناسب با شغل و استراتژی آن مجموعه و مدیریت می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای را در ذهن اشخاص شکل دهد و دید فوق‌العاده مثبتی را نسبت به شرکت، مطب و مجموعه ما داشته باشند.

اعتمادبه‌نفس بالا و قدرت سازگاری با شرایط متفاوت یک منشی کلینیک 

با توجه به اینکه یک منشی نقش بازوی اجرایی مدیریت را در هر شرکت و سازمانی بر عهده دارد می‌بایست یک منشی از اعتمادبه‌نفس بالایی و قدرت سازگاری و تطبیق بسیار خوبی با شرایط مختلف را داشته باشد.
چراکه یک منشی همواره در محیط کار با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو خواهد شد و این قابلیت انعطاف‌پذیری یک منشی را با شرایط مختلف و شرایط متفاوت را می‌طلبد تا بتواند بدون استرس و اضطراب امور مربوط به خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

حس همکاری، مشارکت و قدرت تفویض اختیار

روحیه همکاری و استفاده از توانمندی‌های افراد مجموعه و شرکت و مطب و… یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که یک منشی حرفه‌ای باید از آن بهره‌مند باشد.
توانایی کار به‌صورت گروهی، استفاده از نظرات همکاران، استفاده از همکاران در مواردی که تخصص و تجربه کافی را داشته باشند و احترام به فعالیت‌های سایر همکاران و سعی در کمک به برطرف کردن چالش‌ها و سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها باید سرلوحه اول یک منشی در شرکت در نظر گرفته شود.

حافظه خوب و تمرکز عالی

هوشیاری قوی در کار، به خاطر سپردن وقایع حساس و متمرکز شدن در کار بر اساس اولویت‌ها و قدرت تشخیص این اولویت‌ها از مهم‌ترین مهارت‌های یک منشی vip است.
اینکه فراموش نکنیم، پیگیری کنیم، مدیریت کنیم و اجرا کنیم.

 

احتمالا مقاله عوامل موفقیت یک کلینیک زیبایی هم برایتان جالب باشد.

 

صبر و شکیبایی بالا

مشکلات مختلف، ناملایمات احتمالی در محیط کار، ارتباط با افراد بدقلق و چالش‌برانگیز، ارتباط با مدیران و مراجعین باشخصیت‌های متفاوت و … نیاز به داشتن یک روحیه منعطف و صبر و شکیبایی بالاست.
در مواقع چالش‌برانگیز کنترل هیجانات و عصبانیت احتمالی در محیط کار یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که یک منشی باید در آن حرفه‌ای گردد؛ و بتواند به خوش‌رویی و ارتباط فوق‌العاده مثبت از این مشکلات و ناملایمات فاصله بگیرد و ارتباط منفی را باقدرت ارتباطی خود به ارتباط مثبت تغییر دهد.

وقت‌شناسی و مدیریت زمان منشی کلینیک

مدیریت زمان می‌تواند کیفیت زندگی شغلی یک منشی را تحت تأثیر قرار دهد.

مدیریت زمان به‌صورت خلاصه در 3 اصل زیر خلاصه می‌شود:

*هدف‌گذاری
*اولویت‌بندی
*زمان‌بندی اولویت‌ها

مدیریت زمان و اجرای آن در مجموعه باعث کاهش استرس در محیط کار و افزایش سرعت در محیط کار خواهد شد که در دوره آموزشی منشی گری به‌صورت کامل به آن خواهیم پرداخت.

 

جمع‌بندی:

نقش منشی کلینیک و مطب  را دست‌کم نگیرید، آموزش و توانمند کردن منشی راحت‌ترین سود و منفعت را به آن شرکت و سازمان و مطب و … خواهد داد و به‌سرعت نتیجه فوق‌العاده این سرمایه‌گذاری را شاهد خواهید بود.

اگر برای تبدیل به یک منشی حرفه‌ای شدن تلاش می‌کنید
دوره vip آموزش منشی گری را از دست ندهید.

تلفن تماس:

02122445406

09120561585

کلینیک زیبایی- مشاور-تبلیغات- جذب مشتری-برندینگ

منبع:گریماتورپیج اینستاگرام کلینیک زیبایی