دانلود رایگان طرح توجیهی آموزشگاه مراقبت زیبایی (فنی حرفه ‌ای)word

 

طرح توجیهی آموزشگاه مراقبت و زیبایی فنی حرفه ای

 

برای احداث آموزشگاه آرایشگری نیاز به صرف هزینه‌های بالا نیست و شما به راحتی می‌توانید بدون هیچ‌گونه چالشی مجوز آموزشگاه مراقبت و زیبایی را از سازمان فنی حرفه ای کشور دریافت کنید.

 برای دریافت مجوز آموزشگاه آرایشگری می‌بایست بعد از انتخاب ملک و تجهیز آن، ابتدا از طریق پرتال فنی حرفه ای و درگاه ملی مجوز ها تمامی اقدامات پرتال و سیستمی جهت دریافت مجوز را انجام داده و سپس با مراجعه به اداره فنی حرفه ای شهر و یا استان خود مراجعه کنید و پس از تکمیل کردن مدارک و کسب مجوز های لازم اقدام به استخدام مربی کارآمد نمایید.

کارآموزان شما پس از طی مراحل آموزش و کارآموزی در امتحان شرکت کرده و در صورت کسب نمره قبولی گواهی نامه ای از طرف آموزشگاه شما و سازمان فنی حرفه ای برای آن شخص صادر خواهد شد.

طرح توجیهی آموزشگاه مراقبت و زیبایی

 

رشته آرایشگری با روح و تفکر انسان ها سروکار دارد, بااین‌حال نگاه به حرفه آرایش و پیرایش نگاه خدمات است و هدف من این است که این نگاه را به صورت رشته هنری نهادینه کنم, رشته آرایش و پیرایش جز شادترین مهارت در دنیای کسب‌وکار است و کسانی که علاقه‌مند هستند می‌توانند در آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی این حرفه را آموزش ببینند و برای خود فرصت شغلی ایجاد نمایند و کسب درآمد کنند.

حسین شیردل مشاور و کوچ سالن های زیبایی آرایشگران و صنعت زیبایی کلینیک زیبایی

1- موضوع طرح توجیهی

تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در رشته مراقبت و زیبایی

2- اهداف طرح:

(دلایل و اهداف تاسیس موضوع طرح از لحاظ کار آفرینی، درآمدزایی، پاسخ‌گویی به نیاز بازار و….)

طرح توجیهی آموزشگاه الف ازلحاظ کارآفرینی، برای راه‌اندازی آموزشگاه و همچنین توسعه و پیشبرد اهداف موضوع طرح حداقل سه نفر نیرو بدین منظور ازجمله یک نفر منشی یک نفر مربی و یک نفر مدیر بکار خواهد گرفته شد.

 

ب ازلحاظ درآمدزایی؛ با ایجاد آموزشگاه و تجهیز و شروع به فعالیت آن اقدام به جذب کارآموز و ارائه خدمات آموزشی به آن‌ها و در قبال آن طبق تعرفه‌های سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای نسبت به اخذ شهریه و نهایتاً کسب درآمد برای آموزشگاه منجر خواهد داشت.

 

ج با آموزش حرفه‌های موضوع طرح برای متقاضیان و افزایش سطح مهارت آن‌ها زمینه اشتغال برای متقاضیان فراهم و وارد بازار کار گردیده و درنهایت خدمات کاری خود را به بازار ارائه خواهند نمود.

3- مأموریت طرح:

(وظایف و کارکردهای موضوع طرح پس از تحقق اهداف آن و جایگاه آن در چشم‌انداز مشخص‌شده)

پس از تحقق اهداف موضوع طرح یعنی تاسیس و راه اندازی آموزشگاه در رشته عنوان شده و همچنین با انتخاب فضای مناسب و تجهیز وسایل آموزشی و کمک‌آموزشی اقدام به جذب هنرجو در حرفه های موضوع بند یک، خواهم نمود و سپس بر اساس استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای و در راستای اهداف سازمان که در واقع رسالت آموزش جوانان فاقد مهارت و فراهم نمودن زمینه‌های اشتغال برای این عزیزان خواهد بود گام بر خواهم داشت.

 4- راهبرد طرح:

(روش‌ های محقق ساختن اهداف موضوع طرح)

برای محقق ساختن اهداف موضوع طرح با همکاری و راهنمایی مسئولین ذیربط و کارشناسان آموزش فنی و حرفه ای و تلاش و پیگیری اینجانب مدیر موسس آموزشگاه نسبت به اخذ مجوز و تجهیز و استقرار وسایل آموزشی موردنیاز و همچنین تبلیغ و پذیرش کارآموز در حرفه‌های درخواستی و ارائه خدمات آموزشی این حرفه‌ها به علاقه‌مندان با به‌کارگیری مربیان مجرب اهداف موضوع طرح را محقق خواهم ساخت.

5- شرایط و ویژگی‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد فعال در منطقه:

5-1- آیا شناختی راجع به نحوه فعالیت آن‌ها به‌عنوان رقبا دارید؟    بلی¢     خیر£

5-2- نحوه شناخت و ارزیابی خود را از وضعیت بازار و دلایل توجیهی تاسیس خود بیان نمایید:

 

وضعیت بازار فعلی آموزشگاه های فنی حرفه ای آزاد شهرستان ….؛ و خدمات آموزشی که این آموزشگاه‌ ها به متقاضیان ارائه می دهند با عنایت به سلیقه‌ها و علائق افراد مختلف، دارای کمی و کاستی‌های آموزشی می‌ باشد. همچنین آموزشگاه‌هایی که استانداردهای آموزش فنی و حرفه‌ای را رعایت کرده و به کیفیت آموزش توجه داشته‌اند عملکرد مناسبی را رقم زده اند.

لذا با توجه به علاقه اینجانب به آموزش حرفه های موصوف و ارائه آموزش‌ های با کیفیت دلیل بر آن شد تا نسبت به تاسیس آموزشگاه و اخذ مجوز اقدام نمایم.

6- نیازسنجی آموزشی:

بر چه مبنایی انجام یافته است؟ و آموزشگاه موضوع طرح چه ظرفیتی از این نیاز آموزشی را می تواند به صورت سالیانه پوشش دهد؟

به دلیل پرمخاطب بودن رشته مراقبت و زیبایی در سال‌های اخیر و افزایش تعداد اصناف و متد‌های جدید مراقبت و زیبایی لزوم ارائه روش‌های استاندارد جهت مهارت‌آموزی شاغلین و کارآموزان در این رشته کاملاً احساس می‌ شود.

همچنین طبق نظرسنجی صورت گرفته در بین علاقه‌مندان به حرفه مراقبت و زیبایی نسبت به ارتقاء مهارت و یا آموزش تکنیک‌ های بروز و علمی، لازمه تاسیس آموزشگاه در شهر تبریز نمایان می‌‌شود.

لذا بر این اساس آموزشگاه قادر خواهد بود صد در صد ظرفیت مراجعه‌کنندگان را مطابق برنامه‌ریزی آموزشی که طراحی خواهد نمود به‌صورت سالیانه پوشش دهد.

احتمالا مقاله شرایط دریافت مجوز آموزشگاه آرایشگری به دردتان بخورد.

⭐️ بررسی محل هزینه های سرمایه

راه اندازی و تاسیس آموزشگاه مراقبت و زیبایی نیازمند استفاده از سرمایه می باشد. سرمایه گذاران از سرمایه های مالی خود برای تامین بودجه مورد نیاز برای تهیه‌ی سازه و یا تأمین تجهیزات ضروری برای این امر استفاده می‌نمایند. برای مثال سرمایه‌گذار برای تاسیس آموزشگاه مراقبت و زیبایی نیاز به تامین یک سازه ی مناسب با مساحت تقریبی 200 متر مربع دارد.

همچنین سرمایه گذاران موظف هستند تا برای انجام امور آموزشی در این مرکز از حدود 8 تا 10 مربی و نیروی خدماتی و اداری استفاده نمایند. شناخت دقیق و اصولی میزان هزینه ها به سرمایه گذار کمک می نماید تا در مدیریت منابع مالی خود بسیار دقیق تر عمل نماید. این امر به افزایش ضریب موفقیت سرمایه گذاران نیز کمک شایانی می نماید.

 

⭐️ برآورد میزان سود تأسیس آموزشگاه مراقبت و زیبایی

سرمایه گذاران برای بررسی سودآوری آموزشگاه مراقبت و زیبایی معمولاً به المان‌های متفاوتی توجه می‌نمایند. آن‌ها می‌توانند با مطالعه بازار فعالیت رقبای خود در این زمینه به اطلاعات جامعی دست یابند. همچنین باید به این نکته نیز اشاره نود که به‌طورمعمول هر آموزشگاه مراقبت و زیبایی می‌تواند سالانه حدود 6000 نفر را پذیرش و مورد آموزش قرار دهد.

این امر نشان‌دهنده‌ی بازار مناسب این‌گونه فعالیت‌های اقتصادی می‌باشد. به‌طور متوسط و با عملکرد مناسب سرمایه‌گذاران سرمایه‌های مالی آن‌ها ظرف مدت 1 تا 2 سال بعد بازخواهد گشت.

 

⭐️ سرمایه اولیه برای احداث آموزشگاه زیبایی

از شاخص‌های مهمی که به‌طور اجمالی در طرح توجیهی تأسیس آموزشگاه مراقبت و زیبایی موردبررسی قرار می‌گیرد سرمایه می‌باشد. درواقع سرمایه‌گذار بدون وجود سرمایه کافی نمی‌تواند در مسیر راه‌اندازی آموزشگاه موفق عمل نماید. درنتیجه سرمایه‌گذاران موظف می‌باشند تا از مسیرهای متفاوت مانند جذب سرمایه‌گذار و یا دریافت تسهیلات بانکی مقدار سرمایه‌ی موردنیاز برای تأسیس آموزشگاه مراقبت و زیبایی را تأمین نماید.

کمبود سرمایه می‌تواند سرمایه‌گذاران را در زمان مدیریت و یا تهیه‌ی امکانات لازم برای تأسیس آموزشگاه دچار مشکل نماید. درنتیجه این موارد نشان می‌دهد که وجود سرمایه اولیه و همچنین در گردش کافی برای موفقیت در این کار الزامی می‌باشد.

 

⭐️ معرفی سرمایه اولیه و محل هزینه آن

به‌طورمعمول سرمایه‌گذار برای تجهیز آموزشگاه آرایشگری زنانه نیاز به تجهیزات تخصصی مانند صندلی اصلاح، آینه، سشوار، وسایل اتاق استراحت، وسایل آرایش صورت و موها و همچنین وسایل رنگ کردن موها دارند. در قدم اول سرمایه‌گذار فضایی مناسب برای راه‌اندازی آموزشگاه تهیه می‌نماید.

درنهایت شخص سرمایه‌گذار اقدام به تجهیز این سازه با وسایل موردنیاز در امر مراقبت و زیبایی می‌نماید. تهیه‌ی مواد اولیه و سایر ملزومات نیز از طریق سرمایه‌های اولیه میسر می‌گردد. درنهایت به دلیل اهمیت سرمایه کارشناسان به‌صورت کاملاً دقیق آن را در طرح توجیهی تأسیس آموزشگاه مراقبت و زیبایی بررسی می‌نمایند.

 

⭐️ معرفی تجهیزات موردنیاز برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری

برخی از تجهیزات موردنیاز برای تأسیس آموزشگاه مراقبت و زیبایی شامل موارد زیر می‌باشد.

 

صندلی اصلاح

-انواع آینه

-انواع سشوار

-وسایل اتاق استراحت

-وسایل آرایش صورت و موها

-وسایل رنگ کردن موها

دانلود رایگان طرح توجیهی آموزشگاه نسخه word (اینجا کلیک کنید)

دانلود رایگان طرح توجیهی آموزشگاه نسخه pdf (اینجا کلیک کنید)

جهت دریافت مجوز آموزشگاه مراقبت زیبایی فنی حرفه ای همین حالا با ما در تماس باشید.

02122445406

09120561585

در صورت درخواست به تدوین کامل و جامع طرح توجیهی همین حالا با ما در تماس باشید.

 

 

پیج اینستاگرام سالن زیبایی

 

بهترین مشاور وو بیزینس کوچ سالن های زیبایی و آرایشگران و راه اندازی آرایشگاه های زنانه و موفقیت- حسین شیردل

منبع: گریماتور