پردآمدترین رشته آرایشگری در ایران- راز موفقیت در کار آرایشگری

امروزه به دلیل تغیر سلیقه مشتریان و علاقه شدیدی مه مخصوصاً بانوان به دریافت خدمات زیبایی و پوست و مو پیدا کرده‌اند، کسب و کار های زیبایی بیش‌ازپیش توسعه و گسترش پیدا کرده اند و بسیاری از آرایشگران توانسته اند درآمد های بالایی را به واسطه این استقبال مشتریان به‌دست بیاورند.

اگر یادتان باشد در گذشته آرایشگری نوعی هنر ذاتی به شمار می‌آمد که افرادی که از این هنر ذاتی برخوردار بودند در این شغل مشغول به فعالیت می‌شدند و البته در آن زمان اکثراً مشتریان هنگام برگزاری مراسم‌ها به آرایشگاه ها مراجعه می کردند.

اما امروزه با وجود تغییرات و سبک ها و تغییر سلیقه و به دلیل آموزش ها و ورکشاپ هایی داخلی و خارجی، بسیاری از علاقه‌مندان قادر به یادگیری فوت و فن‌هایی شغل آرایشگری هستند و با توجه به اینکه این شغل یک شغل زود بازده است و البته پردرآمد؛ تمایل بانوان به دریافت این آموزش ها و شرکت در دوره های زیبایی و سپس فعالیت در این زمینه بسیار گسترش پیدا کرده است.

می‌توان گفت که هر آرایشگری بر اساس ملاک های مشخصی به درآمد ایده عال خود خواهد رسید.
ملاک‌هایی از قبیل: علاقه، استعداد و مهارت، به‌روز بودن، آموزش دیدن و… می‌تواند ضامن موفقیت یک آرایشگر در دنیای امروزی و رقابت شدید این روزها باشد.
در این مقاله سعی می‌کنیم که پردرآمدترین رشته آرایشگری زنانه را به شما معرفی کنیم.

پس تا انتها با ما همراه باشید.
مدت‌زمان مطالعه 4 دقیقه

مهم‌ترین خدمات آرایشگری در سالن های زیبایی عبارت‌اند از:

لاین های مختلف آرایشگری عبارت‌اند از:

آرایش پیرایش
گریم تخصصی عروس
شینیون مو
گریم، میکاپ
بافت مو
رنگ و مش مو و کار با مواد
کراتینه مو
اکستنشن مو و مژه
کاشت ناخن
اپیلاسیون بدن
تتو صورت

پردرآمدترین رشته های آرایشگری کدام است؟

طبق آمار و بررسی صورت گرفته مجموعه گریماتور در پیج گریماتور و مشاوره با آرایشگران فعالیت در حوزه رنگ مو (مش، هایلایت، آمبره، بالیاژ) و ناخن و مژه از بالاترین درآمد در بین رشته های آرایشگری برخوردار است.

رشته های بعدی به ترتیب شامل: تتو، مراقبت های پوستی و پاکسازی، ویتامینه و کراتین مو و سپس میکاپ و شینیون از درآمد بهتری برخوردار هستند.
معمولاً خدماتی که گروه سنی بیشتری را در بر می‌گیرد مانند رنگ مو، و ناخن و مژه دارای درآمد بیشتری هستند. چرا که امروزه افراد از سنین نوجوانی تا پیری کار رنگ مو را انجام می‌دهند. و خدمات ناخن و مژه به دلیل همه‌گیر شدن در بین اقشار جوان و میان‌سال و استقبال این قشر توانسته جایگاه بالایی را به‌دست بیاورد.

 

رنگ مو

رنگ کردن مو قدمتی دیرینه دارد. بانوان از سالیان بسیار دور علاقه بسیاری به رنگ کردن موهایشان داشته‌اند و با استفاده از گیاهانی مثل حنا موهایشان را رنگ می‌کردند. البته این علاقه تا امروز نیز ادامه یافته است. تا چند سال پیش استفاده از رنگ موها به ویژه رنگ‌موهای شیمیایی بیشتر در بین زنان و آن هم برای پوشاندن موهای سفید رواج داشت، اما امروزه استفاده از رنگ مو در بین همه افراد جامعه شایع شده است.

 

خدمات ناخن

امروزه خدمات ناخن مخصوصاً در بین قشر های 17 تا 35 سال با استقبال بسیاری شدیدی مواجه شده است که توانسته ناخن کاری را به یک شغل پر مشتری و همیشه فعال تبدیل کند.
متداول‌ترین خدمات مراقبت از ناخن مانیکور، پدیکور، رفع ناخن‌های اکریلیک (مصنوعی)، ناخن‌های طرح‌دار، ترمیم ناخن است. خدمات ناخن به زیبایی و تمیزی ناخن‌های دست و پا اشاره دارد.

آرایشگران باید این نیازسنجی را در بین مشتریان و مخاطبان خود ایجاد کنند که مراقبت از ناخن بسیار مهم است زیرا به جلوگیری از مشکلات ناخن، مانند عفونت‌های قارچی ناخن‌ها و عدم رشد ناخن‌ها کمک می‌کند. و شما باید مخاطب خود را علاقه‌مند و مشتاق دریافت خدمات از خود بکنید.

خدمات مژه

در میان حرفه‌های مختلف آرایشگری، کاشت مژه بعد از کاشت ناخن، دارای بیشترین طرف دار برای یادگیری و به همین ترتیب بیشترین تقاضا در بازار می باشد. هرچند کاشت مژه نیمه دائم یا همان اکستنشن مژه از جمله حرفه های جدید آرایشگری است که در ۵ سال اخیر در میان زنان ایرانی فراگیر شده است و هر روزه، تعداد بیشتری از خانم های ایرانی ترغیب به انجام این زیبایی می‌شوند، اما این حرفه توانسته جایگاه خوبی کسب کند و از جمله حرفه‌های پر درآمد در لاین آرایشگری باشد.

تتو

در نگاه نخست شاید این گونه به نظر آید که این کسب‌وکار درآمد قابل‌توجهی نداشته باشد. اما برعکس تصور عامه، اتفاقاً شغلی هست زیاد پر درآمد. طبق آمارها، هر تاتو کار خانم یا آقا در تهران میانگین بین ماهی ۸ تا ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارد.
قیمت تاتو و خالکوبی برای مشتریان ممکن است در هر محله با تغییر روش کار یا با توجه به موادی که به‌کار می برند متفاوت باشد. مثلاً قیمت تاتوی ابرو در سالن آرایشی که در جنوب شهر تهران با شمال تهران کاملاً متفاوت می باشد. درصورتی‌که موقعیت کاری و سالن خود را در مناطق بالای شهر تهران تأسیس کنید می‌توانید درآمد بالاتری داشته باشید.

 

مراقبت‌های پوستی و پاکسازی

با شست‌ و شوی روزانه، پوست به صورت عمقی تمیز نخواهد شد. پاکسازی عمقی پوست چربی‌ها، سموم و آلودگی‌ها را از منافذ پوست پاک می‌کند. همچنین با پاکسازی عمقی، تمامی باکتری‌ها که باعث مشکلات جدی برای پوست می‌شوند، از بین خواهند رفت. لایه‌برداری عمقی مانند لایه برداری با دستگاه میکرودرم ابریژن سلول‌های مرده را از روی پوست برداشته و منافذ را به طور کامل پاک می‌کند. لایه‌برداری عمقی همچنین جذب کرم‌ها و سرم‌های درمانی و بهداشتی را آسان‌تر می‌کند. پاکسازی و لایه‌برداری عمقی، پوست را نرم‌تر و لطیف‌تر خواهد کرد. لایه‌برداری پوست، جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سفید و سایر مشکلات پوستی را نیز از برطرف می‌کند. افرادی که پوست چربی دارند با لایه‌برداری و پاکسازی عمقی پوست می‌توانند به راحتی از بروز جوش و آکنه جلوگیری کنند. بسیاری از آرایشگران برای مشتریان خود خدمات پاکسازی را انجام می‌دهند.

 

ویتامینه و کراتینه مو

ویتامینه کردن مو، قسمت های آسیب‌دیده‌ی مو را به طور موقتی ترمیم کرده و باعث تقویت موهای شما می‌شود. همان طور که نرم‌کننده‌ها رطوبت مو را حفظ کرده و الکتریسیته مو را کاهش می‌دهند و مو را درخشنده و شفاف می‌کنند.
کار دیگری که ویتامینه کردن انجام می‌دهد، فرم دادن به مو است. ویتامینه کردن همچنین مقاومت موها را در برابر شرایط نامطلوب محیطی بالا می‌برد.

کراتینه مو، یک نوع روش درمان با مواد شیمیایی است که موهای وز را صاف و براق می‌کند. ماندگاری کراتین مو تا ۶ ماه است. انواع مختلفی از روش‌ها برای کراتینه کردن مو وجود دارد و آرایشگر می‌تواند با توجه به جنس و نیاز مو فرمول آن را دستکاری کند. در بعضی از روش‌های کراتینه مو، زمانی که مو حرارت می‌بیند، فرمالدهید آزاد می‌کند که برای سلامتی مضر است؛ اما شیوه‌های جدید کراتینه مو، بدون فرمالدهید است. به طور کلی در کراتینه کردن مو، کراتین به پیاز مو اثر می‌کند و منافذ را با کراتین که یک پروتئین ضروری برای سلامت و استحکام موها است، پر می‌کند. در نتیجه موها صاف، سالم و درخشان به نظر می‌رسند.

 

میکاپ

درآمد یک میکاپ آرتیست نسبت به دوره‌های تخصصی که طی کرده و مهارت‌هایی که بر اساس تجربه کسب کرده متفاوت است.
بازار کار میکاپ آرتیست ها مخصوصاً در زمان برخورداری از مشتریان عروس فوق‌العاده خواهد بود و این شغل با توجه به جذابیت‌هایی که دارد توانسته مخاطبان و طرفداران زیادی مخصوصاً در اینستاگرام به‌دست بیاورد.

 

شغل‌های پردرآمد مرتبط با آرایشگران و آرایشگاه ها

فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم آرایشی

با رونق آرایشگاه‌ها، استفاده از محصولات آرایشی نیز افزایش یافت. شرکت‌های زیادی در زمینه تولید محصولات آرایشی فعالیت دارند که برتری هر کدام بستگی به کیفیت محصولاتشان دارد. فروشنده‌های لوازم آرایشی نیز با فروش محصولات آرایشی، دارای یکی از بزرگ‌ترین مشاغل در جهان می‌باشند. البته میزان درآمد فروشنده‌های لوازم آرایشی بستگی به کیفیت محصولاتی دارد که به مشتریان خود ارائه می‌دهند. فروشندگانی که لوازم آرایشی تقلبی به مشتری بفروشند، خیلی زود تمام مشتری‌های خود را از دست می‌د‌هند. البته خوش‌رو بودن و منصف بودن فروشنده نیز یکی از فاکتورهای مهم برای شغل فروشندگی لوازم‌آرایشی به حساب می‌آید. هر چه فروشنده‌ای خوش‌روتر باشد، به‌مراتب مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت.

 

بیوتی بلاگرها

شاید همه‌ی شما اسم بیوتی بلاگر به گوشتون خورده باشد. به جرأت می‌توان گفت بیوتی بلاگر بودن جزء پردرآمدترین مشاغل در سراسر جهان و در صنعت آرایشگری‌ به حساب می‌آید. وظیفه یک بیوتی بلاگر تبلیغ و معرفی لوازم آرایشی است.

در واقع می‌توانیم بگوییم که بلاگر لوازم آرایشی کسی است که در زمینه آرایشی حرفی برای گفتن داشته باشد. بیوتی بلاگرهای مختلف معمولاً ارتباط خوبی با مردم دارند. هدف اصلی بیوتی بلاگر در زمینه لوازم آرایشی، مراقبت از پوست، مو، بدن و هر چیزی که به سلامت و زیبایی ربط داشته باشد، است. بیوتی بلاگرها اغلب برندهای معتبر لوازم آرایشی را به مردم معرفی می‌کنند و مزایا و معایب آن را صادقانه برای مخاطب‌هایشان توضیح می‌دهند. امروزه بلاگرها از طریق شبکه جهانی اینستاگرام و یوتیوب فعالیت می‌کنند.

 

بازار کار آرایشگری چگونه است؟

بازار کار آرایشگری امروزه فوق‌العاده جذاب شده است به صورتی که بانوان شغل و رشته قبلی خود را کنار گذاشته و به این شغل روی آورده‌اند و بسیاری از افرادی که سابقه فعالیت در این زمینه را دارند از رضایت نسبی ای برخوردار هستند.
یکی از مزایای این شغل این است که در صورت تمایل می‌توان بدون افتتاح سالن شخصی، به صورت درصدی در آرایشگاه‌های دیگر کارکرد و بعد از کسب سرمایه بیشتر، آرایشگاه مستقل خود را افتتاح کرد. همچنین می‌توان مدرک مربیگری آموزشگاه آرایشگری را گرفته و از این راه هم کسب درآمد کرد.

 

هزینه راه‌اندازی آرایشگاه زنانه

با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها در وضع کنونی جامعه، برای تأسیس یک سالن زیبایی حداقل 150 میلیون تومان نیاز است، البته هزینه رهن و اجاره سالن هم به‌صورت جداگانه باید در نظر گرفته شود… اما راه‌اندازی سالن‌های بزرگ‌تر و لوکس، سرمایه بیشتری لازم دارد، طوری که هزینه تجهیزات و دکور سالن چیزی در حدود 600 تا 900 میلیون تومان خواهد ‌بود. با توجه به میزان درآمد، بعد از مدتی اندک هزینه تأسیس جبران خواهد شد.

 

وظیفه یک آرایشگر در سالن چیست؟

با مشتری برخورد مناسب و رفتار محترمانه داشته باشد.
نوبت‌دهی را رعایت کند.
از مهارت ارتباطی بالایی برخوردار باشد.
وسایل و ابزار کار تمیز و بهداشتی باشد.
محیط سالن کاملاً بهداشتی و خوشبو باشد.
فرد آرایشگر دارای ظاهری تمیز، مرتب و آراسته باشد.
سلیقه مشتری را اولویت قرار دهد.
محیط آرام و امنی برای مشتری فراهم کند.
به زمان و وقت مشتری اهمیت دهد.
کیفیت بالایی در ارائه خدمات داشته باشد.
قیمت مناسب و منصفانه به مشتری بدهد.

دوره آموزش مدیریت سالن زیبایی و برندینگ(برندسازی)

 

گریماتور-حسین شیردل-اینستاگرام

منبع: گریماتور