مدارک لازم برای دریافت مجوز کلینیک زیبایی و پوست و مو لیزر

امروزه با توجه به استقبال شدید به دریافت خدمات زیبایی پوست و مو و همه‌گیر شدن استفاده از این خدمات، راه اندازی کلینیک و مطب های زیبایی و پوست مو یک کسب و کار پرسود و منفعت برای پزشکان و سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری شده است.
به همین خاطر افراد زیادی هستند که قصد تاسیس کلینیک زیبایی را دارند، اما آیا به نظرتان افتتاح یک کلینیک زیبایی کار راحتی می باشد؟!!! و یا اصلاً می دانید دقیقا از کجا باید شروع کرد؟!!! پیرو سخنان فوق اگر شما قصد تاسیس کلینیک زیبایی را دارید و به دنبال آگاهی از شرایط لازم برای تاسیس کلینیک زیبایی هستید پیشنهاد می‌کنم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید چرا که ما در این مبحث سعی کرده‌ایم به بسیاری از سوالات شما جهت تاسیس کلینیک زیبایی بپردازیم.

مزایای اخذ مجوز کلینیک‌ زیبایی:

قطعاً انجام هر کاری به صورت قانونی مزایای زیادی را برای شما به همراه دارد و خدمات کلینیکی با توجه به بحث زیبایی و حساسیت بالا حتماً توصیه می‌شود که با مجوز مشغول به فعالیت شوید.

۱_وقتی شخصی کلینیک خود را به صورت قانونی ثبت می‌کند می‌تواند در آن خدمات زیادی در زمینه‌ی پوست، مو، لیزر و …. در اختیار مشتریان خود قرار دهد؛ و مرکزی که بدون مجوز این خدمات را ارائه می دهد باید بداند که قطعاً مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت و جریمه‌های سنگینی را باید پرداخت نماید.

۲_با دریافت مجوز رسمی از سوی وزارت بهداشت شما به کار و حرفه‌ای که ارائه می‌دهید اعتبار می‌بخشید و در این صورت قادر خواهید بود که تبلیغات گسترده‌ای جهت جذب مشتریان بیشتر انجام دهید.

۳_اگر قادر به دریافت مجوز باشید می توانید با خیال آسود تابلو تبلیغاتی خود را نصب نمایید.

۴_در صورت دریافت مجوز، قانون از شما حمایت می‌کند و رقیبان کاری شما نمی‌توانند از اعتبار شما استفاده کنند چراکه می‌دانند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

۵_با دریافت مجوز حوزه‌ی کاری شما گسترده می‌شود و می‌توانید با افراد بیشتری رقابت کنید که خود این عامل موجب بهبود و بالا رفتن کیفیت ارائه‌ی خدمات شما و جلب نظر مشتریان می‌گردد.

۶_ به‌عنوان آخرین مزیت دریافت مجوز کلینیک زیبایی باید به این موضوع اشاره نماییم که افراد خیلی راحت تر به شما اعتماد می‌کنند و مشتریان شما بر تعدادشان روز به روز افزوده می‌گردد.

درنتیجه بااین‌حال که دریافت مجوز پروسه‌ی چندان آسانی ندارد ولی قطعاً به‌سختی آن می‌ارزد چراکه برای شما سود چند برابر را به دنبال خواهد داشت.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز کلینیک زیبایی:مجوز کلینیک زیبایی و مطب پوست و مو  و لیزر

ما در این مبحث قصد داریم به مدارکی که در زمان درخواست مجوز رسمی وزارت بهداشت نیاز دارید اشاره نماییم.

-اصل سند شش‌دانگ کلینیک زیبایی یا اجاره‌نامه
-اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
-عکس پرسنلی
-نقشه ساختمان و معماری تایید شده کلینیک با چیدمان کامل و نام ساختمان
-پروانه پزشکی متخصص پوست و مو یا پروانه مطب پزشک عمومی در شهر موردنظر
-دانشنامه یا سند تسویه صندوق رفاه دانشجویان
-گواهی سوءپیشینه و عدم اعتیاد

مراحل دریافت مجوز کلینیک زیبایی

برای دریافت مجوز کلینیک زیبایی باید چند مرحله کلی را سپری کنید.

۱. بیان طرح موضوع

اولین مرحله دریافت مجوز، طرح موضوع است. طی این مرحله مشخص خواهد شد که شما قصد دارید در چه زمینه‌ای فعالیت کنید و محور اصلی کسب‌وکار شما چیست. معمولاً انجام این مرحله به‌تنهایی بسیار سخت است. به همین دلیل بهتر است از مؤسسات حقوقی که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک گرفته شود. زمانی که موضوع اصلی کلینیک زیبایی شما مشخص شود، باید به شکل کاملاً حقوقی مکتوب شده و در اختیار سازمان بهداشت قرار بگیرد.

۲. تنظیم اوراق موسسه

در مرحله بعد باید به تنظیم اوراق موسسه بپردازید. این مرحله نیز کاملاً حقوقی است و ممکن است افراد حقیقی به‌راحتی نتوانند از این مرحله عبور کنند. کمک گرفتن از مشاوره حقوقی برای انجام این مرحله کاملاً به نفع شما خواهد بود.‌

۳. آپلود مدارک در وب‌سایت

در مرحله بعد باید مدارکی که در قسمت قبل بیان شد را آماده کنید و در وب‌سایت parvaneh.behdasht.gov.ir به‌صورت الکترونیکی آپلود و ثبت‌نام خود را انجام دهید.

۴. ثبت برند

زمانی که مجوز کلینیک زیبایی خود را دریافت کردید، به‌سرعت برای ثبت برند اقدام کنید تا نام تجاری شما منحصراً متعلق به شما باشد و شخص دیگری امکان استفاده از آن را نداشته باشد.

شرایط مکان کلینیک زیبایی جهت دریافت مجوز

حداقل واحدهایی که باید در کلینیک زیبایی، وجود داشته باشند، شامل این موارد می‌باشد: مدیریت، امور اداری، پذیرش، حسابداری، اتاق اشعه درمانی، مرکز استریلیزاسیون، اتاق الکترولیز برای بانوان، حداقل 2 اتاق برای معاینات و اتاق نمونه‌برداری و اعمال جراحی کوچک، سالن انتظار، اتاق‌های استراحت پرسنل، رختکن، آبدارخانه و انبار.
طراحی مسیر رفت‌وآمد بیماران و کارکنان باید به نحوی باشد که برخوردی بین اشخاص، پیش نیاید.
ورودی‌های کلینیک زیبایی، از سایز کافی، برای عبور برانکارد و چرخ بیمار برخوردار باشد.
نصب تابلوی علائم راهنمای بیمار.
فراهم کردن برق اضطراری برای ساختمان.
نصب حفاظ به ارتفاع 75 سانتی‌متر، برای پله‌ها و بالکن.
سیستم اطفاء حریق مورد تائید آتش‌نشانی
فراهم بودن شبکه برق پشتیبان و تجهیزات مربوط به آن، طبق ضوابط ایمنی.
سیستم تهویه مناسب، با بازدهی 24 ساعته در تمام طول سال، به‌منظور فراهم کردن آسایش بیماران و کارکنان.
روشنایی و نور کافی در تمامی قسمت‌های مرکز

تاسیس کلینیک زیبایی بدون نیاز به پزشک

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که مشتریان ما دارند این است که: آیا مجوز مطب زیبایی یا کلینیک نیاز به پروانه پزشک عمومی و یا متخصص داریم؟

جواب ما به این سؤال خیر هست. تا چند ماه پیش با توجه به کمتر بودن سخت‌گیری‌ها شرایط تأسیس با پزشک عمومی و یا اپراتور امکان‌پذیر بود؛ اما در حال حاضر شما بعد از ثبت موسسه زیبایی حتماً باید با مدارک پزشک از دانشکده علوم پزشکی درخواست مجوز کنید.

پس ریسک کار کردن با دستگاه لیزر بدون مدرک پزشک ممکن است شمارا با گرفتاری‌های زیادی حتی زندان روبرو کند.

 

احتمالا مقاله «طرح توجیهی تاسیس کلینیک پوست، مو و زیبایی» هم بدرتان بخورد.

نکته پایانی:

با توجه به‌تمامی نکاتی که در این مقاله ذکر شد به‌خوبی متوجه شدیم که جهت تأسیس کلینیک زیبایی باید به موارد زیادی توجه نمود که اولین آن‌ها دریافت مجوز رسمی وزارت بهداشت می‌باشد و موارد بعدی استخدام افراد حرفه‌ای و متخصص، خریداری دستگاه و تجهیزات زیبایی به‌روز پیشرفته، شروع فعالیت در یک محیط تمیز و زیبا و …. می‌باشد. شاید در ابتدا و شروع فعالیت این کار برایتان سخت به نظر برسد اما بعد از انجام و پشت سر گذاشتن تمامی موارد فوق به سود زیادی دست خواهید یافت و متوجه می‌شوید که تمامی سختی‌های مسیر ارزش انجام این کار را داشت. درنتیجه اگر مایل هستید از سایر رقیبان کاری خود پیشی بگیرید سعی کنید خدمتی متعهدانه را در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا نام کلینیک شما بر سر زبان‌ها بیافتد و در مدت‌زمان خیلی کوتاهی به سود زیادی دست پیدا کنید.

بیزینس کوچ کلینیک زیبایی و مشاوره راه اندازی مطب پوست و زیبایی و لیزر و مرکز کاشت مو تبلیغات و بازاریابی

گریماتور-حسین شیردل-اینستاگرام سالن زیبایی