شرایط مکان (ملک) برای آرایشگاه زنانه و سالن های زیبایی چیست؟

 

مکان آرایشگاه و سالن زیبایی زنانه یکی از دغدغه های مدیران سالن ها و آرایشگاه های زیبایی برای تاسیس سالن زیبایی خودشان می باشد.
پیدا کردن مکان سالن زیبایی شاید کمی سخت به نظر برسد، اما با مطالعه این مقاله و مشاوره رایگان ما ! می توانید بهترین شرایط مکان آرایشگاه و سالن زیبایی خود را برای برند شدن بشناسید، و متناسب با شناخت خود، اقدام به انتخاب ملک برای آرایشگاه زنانه خود بکنید.

همچنین پیشنهاد های ویژه ای برای بهبود مکان فعلی سالن زیبایی شما هم در ادامه وجود دارد که حتما مطالعه کنید!

اولین اقدامی که باید برای انتخاب ملک سالن زیبایی و آرایشگاه خود مشخص کنید میزان سرمایه و هزینه ای است که برای خرید، اجاره یا رهن باید پرداخت کنید.
قیمت ملک از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، کافی است این سوال را از خود بپرسید که چقدر برای ملک سرمایه دارید؟  و اینکه آیا بعد از انتخاب ملک وصرف هزینه برای آن آیا برای تجهیزات، تبلیغات، هزینه پرسنل و … سرمایه لازم و کافی برای شما باقی خواهد ماند؟ اگر جواب خیر بود حتما در انتخاب مکان سالن خود تجدید نظر کنید! چرا که اولویت های بسیاری هستند که در موفقیت سالن ما تاثیرگذار خواهند بود، و تنها صرف مکان مناسب نمی تواند ما را به توفیق آنچنانی برساند.

اما در این مقاله سعی می کنیم بهترین پیشنهاد ها را برای انتخاب مکان آرایشگاه و سالن زیبایی در دسترس شما قرار دهیم.

دوره آموزش مدیریت سالن زیبایی و برندینگ(برندسازی)

شرایط مکان سالن زیبایی از نظراتحادیه

حداقل متراژ برای مکان ارایشگاه زنانه از نظر اتحادیه صنف ارایشگاه های زنانه حداقل ۱۸ متر است. این متراژ بسته به تنوع کار آرایشگاه بسیار متفاوت خواهد بود.
معمولا برای یک کار معمولی باید حداقل ۳۰ متر در تهران و ۵۰ متر در شهرستان ها باشد. می‌توانید با یک یا دو یا سه نفر نیروی کار متخصص و با تجربه کار را شروع کنید.
مورد مهم برای انتخاب محل تاسیس آرایشگاه زنانه این است که ملک باید حتما موقعیت تجاری یا اداری داشته باشد.
البته برای تأسیس آموزشگاه آرایشگری می توان از املاکی که کار برد مسکونی دارند نیز استفاده نمود که هزینه کمتری در بر دارد.
خانم هایی که قصد افتتاح سالن زیبایی یا آرایشگاه زنانه خود را دارند، حتما باید از سوی اتحادیه جواز کسب را دریافت کنند. و در این خصوص نیز گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد داشته و البته صلاحیت آن باید از سوی اداره اماکن ونیروی انتظامی هم تایید شود.
پس از اینکه شما مکان خود را انتخاب کردید از سوی اماکن کارشناسان برای تایید شرایط مکان آرایشگاه وسالن شما به محل شما برای بررسی و تایید خواهند آمد.

9 نکته برای انتخاب بهترین مکان برای سالن زیبایی و آرایشگاه

1:قرار گرفتن آرایشگاه و سالن در مکان های پر رفت وآمد و خیابان های شلوغ

این نکته را باید بدانید که مکان آرایشگاه های معروف و خوب ، معمولا در جاهای شلوغ و پر رفت وآند قرار دارند، بنابراین فکر تاسیس آرایشگاه زنانه در جاهای خلوت و پرت را نداشته باشید، به دلیل اینکه سالن های زیبایی برند شده و معروف از طریق تابلو و تبلیغات عالی توانسته اند به مشتری های خود اعلام کنند که چه خدماتی را ارائه می دهند. پس شما هم خود را از این موهبت دریغ نکنید.

 

2:نصب اعلانات، تابلوها و بنرها به صورتی که جلوی دید عموم باشد.

کافی است طرحی جالب و گرافیکی زیبا برای تابلو و بنر خود داشته باشید، آنگاه می توانید نتیجه شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

۴: موقعیت سالن(نزدیکی به فروشگاه ها، پاساژها و به دور از خدماتی که آقایان در آنجا بیشتر فعالیت می کنند مانند: تعمیرات خودرو، باشگاه بدن سازی و…)

بسیار از خانم ها سالنی را می پسندند که در نزدیکی خدمات دیگر آنها باشد، یعنی وقتی از سالن بیرون می آیند بتوانند به راحتی و بدون دغدغه کارهای دیگر خودشان نظیر خرید خود را انجام دهند. پس نزدیکی به مکان هایی که ارائه دهنده خدمات به بانوان هستند، می تواند مکانی ایده عال برای آرایشگاه و سالن زیبایی ها باشد.

۵:در دسترس بودن (ثبت لوکیشن بر روی گوگل مپ، قرار گرفتن در خیابان اصلی، پرترافیک نبودن و…)

سالنی موفق است که مشتری به راحتی و به سرعت به آن دسترسی داشته باشد، پس راحتی و سرعت دسترسی به سالن را جزو ملاک های خود قرار دهید.

۶: نداشتن رقابت در ابتدای کار خصوصا در اطراف سالن

بسیاری از مدیران و سرمایه گذاران در ابتدای کار این موضوع را نادیده می گیرند که بدون رقیب بودن چه منفعتی را برای ما خوهد داشت، چرا که در ابتدای کار ما نیاز به مراجعه مشتری و جلب اعتماد آنها هستیم و کافی است سالن رقیب ما که ممکن است قدیمی هم باشد این امکان را برای ما به وجود نیاورد.رقابت عالی است اما نه همیشه!

۷:امکانات و تجهیزات (داشتن پارکینگ، آیفون تصویری، آسانسور و…)

حتما در انتخاب مکان برای سالن زیبایی خود تجهیزات آن را بررسی کنید، چرا که امروزه خدمات جانبی ما برای ما درآمد به وجود می آورد!

ازمهمترین شرایط ملک برای آرایشگاه زنانه داشتن فضای پارک و پارکینگ است.اگر سالن شما جایی برای پارک کردن ندارد به فکر سالن زدن نباشید!

 

۸: فضا و متراژ سالن

بسته به نوع و تعداد خدمات حتما فضای کافی و مناسب آن را انتخاب کنید.فضای نفس کشیدن برای پرسنل و مشتری داشته باشید!

۹: امنیت سالن(قابل دید نباشد، داشتن دزدگیر، نگهبان، دوربین مدار بسته و…)

یکی از مواردی که حتی اتحادیه و اماکن به آن حساسیت دارند، امنیت سالن هاست، و اینکه مشتری به مکانی مراجعه می کند که در آن احساس امنیت و راحتی کند.

 

فضای شیک، منظم، تمیز و راحت برای سالن زیبایی ایجاد کنید.

سالن های حرفه ای همیشه فضای بسیار مرتب، تمیز، آرامش بخش و راحتی را برای مشتریان و پرسنل خود به وجود می آورند.
حتما موارد بهداشتی که یکی از مهمترین بخش های مربوط به سالن می باشد را رعایت کنید، چرا که می تواند مشتریان سالن ما را افزایش دهد.همیشه سعی کنیم از تمیز و پاکیزه بودن تجهیزات، سرویس ها، پذیرایی ها و … اطمینان حاصل کنیم و در طول روز این موارد را چندین بار مورد بازدید قرار دهیم.
استفاده از موزیک لایت و آرامش بخش، نورپردازی حرفه ای و مناسب، اتاق انتظارمناسب، دیزاین شیک و مدرن و… را حتما در سالن خود لحاظ کنید.

در مقاله طراحی و دکوراسیون سالن زیبایی حتما مفصل تر به این موارد پرداخته می شود.

سالن زیبایی و آرایشگاه

با کمال میل پاسخگوی شما زیبا آفرینان عزیز خواهیم بود.
021-22445406

09120561585

 

 

بیوتی کوچ و کوچینگ و مشاوره سالن های زیبایی و آرایشگران

گریماتور-حسین شیردل-اینستاگرام سالن زیبایی

منبع: گریماتور