دانلود نمونه قرارداد مشارکت با پزشک عمومی در کلینیک های زیبایی

 

قرارداد مشارکت در کلینیک زیبایی

قرارداد مشارکت در کلینیک های زیبایی و مطب های پوست و مو یکی از کاربردی‌ترین و الزامی‌ترین قراردادهایی است که سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکار زیبایی در حوزه کلینیکی حتماً باید با پزشک خود منعقد نمایند.
زمانی که قصد شراکت در کلینیک های زیبایی یا درمانی را با پزشک خود داشته باشید شما نیاز به انعقاد این قرارداد خواهید داشت.
در ادامه توضیحات کاملی را در مورد قرارداد پزشک و مشارکت و نحوه تهیه این قرارداد پزشکی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

مشارکت در کلینیک با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

در مشارکت ممکن است یکی از طرفین قرارداد به عنوان سرمایه گذار یا مدیریت قصد تاسیس یک کلینیک یا مطب زیبایی و پوست و مو را با همکاری یک پزشک عمومی داشته باشد که در این زمینه شما نیاز به انعقاد یک قرارداد مشارکت و قرارداد با پزشک عمومی می‌باشید که بتوانید بدون چالش با پزشک همکاری نمایید.

قرارداد پزشکی و مشارکت در کلینیک زیبایی
نمونه قرارداد پزشک و مشارکت در کلینیک چه نکاتی دارد؟

یک قرارداد مشارکت در کلینیک حاوی بندهای عمومی و اختصاصی‌ای است که شریکان بایستی هنگام تنظیم به آن‌ها توجه کنند. در ادامه برخی از مهم‌ترین بندهای قرارداد مشارکت در کلینیک را بررسی می‌کنیم.

مشخصات طرفین

در این بند مشخصات طرفین قرارداد باید ذکر شود؛ مانند نام، شماره ملی، نشانی و…

موضوع قرارداد مشارکت در کلینیک

مشارکت در ارائه خدمات پزشکی و زیبایی در کلینیک مذکور باید به‌طور کامل قید شود. همچنین جزئیات این مشارکت نیز می‌تواند تصریح شود. مانند ارائه خدمات ژل و بوتاکس و …

مدت قرارداد در نمونه قرارداد پزشک با کلینیک زیبایی

تاریخ شروع و پایان همکاری با کلینیک باید به طور دقیق نوشته شود. تمدید قرارداد پس از انقضای مدت آن نیز مشروط به توافق طرفین خواهد بود.

 

میزان آورده (سرمایه) طرفین و نحوه مشارکت (تعهدات طرفین)

بند تقسیم سود در قراردادهای مشارکت یکی از مهم‌ترین بندهای قرارداد مشارکت در کلینیک محسوب می‌شود. درواقع کلینیک با در اختیار گذاشتن فضای مطب و تجهیزات موردنیاز، سهمی از درآمد پزشک را در اختیار می‌گیرد.

تعهدات طرفین

در این بخش به تمامی تعهداتی که سرمایه‌گذار یا مدیریت کلینیک دارد و همچنین تمامی تعهدات یک پزشک به‌صورت کامل پرداخته شده است.

ضمانت اجرای نقض تعهدات

سعی کنید تا با توجه به تعهدات ذکر شده در قرارداد، ضمانت اجرای عدم انجام آن‌ها را با استفاده از ضمانت‌نامه‌های بانکی یا تعیین سفته و یا سایر روش‌های مورد توافق مشخص کنید.

 

محرمانگی اطلاعات و حفظ اسرار

ممکن است با توجه به طبیعت حضور در کلینیک و انجام خدمات پزشکی، نیاز باشد تا به موضوع حفظ اسرار نیز اشاره شود و هم پزشک و هم کلینیک تعهد به عدم افشای اطلاعات پزشکی بدون توافق یکدیگر را تصریح کنند.

 

حل اختلاف

پس از آغاز هر نوع مشارکتی این امکان وجود دارد تا افراد اختلافات حقوقی خاصی را تجربه کنند. در نمونه قرارداد پزشک با کلینیک لازم است تا پیش‌بینی شود که شیوه حل اختلاف در مواقع مذکور چه روشی است. پیشنهاد می‌شود ابتدا طریق مذاکره و سپس استفاده از تعیین داور و داوری طرفین اختلافات خود را رفع کنند که این روش‌ها بایستی در این بند ذکر شود.

جهت دریافت قرارداد اینجا کلیک کنید 

همچنین می توانید با ما در تماس باشید.

02122445406

09120561585

دانلود رایگان قرارداد مشارکت پزشک در کلینیک زیبایی با سرمایه گذار

سخن پایانی نمونه قرارداد مشارکت در کلینیک زیبایی

در این مطلب به موضوع قرارداد مشارکت در کلینیک اشاره کردیم و برخی بندهای مهم آن را بررسی کردیم. فراموش نکنید که هر قرارداد در شرایط خاصی شکل می‌گیرد و نیاز است تا هدف شرکا و طرفین قرارداد را تأمین کند. به همین دلیل تاکید می‌شود تا برای تنظیم قرارداد مشارکت در کلینیک از مشاوره کارشناسان امور قراردادها استفاده کنید.

 

سؤالات متداول

بند تقسیم سود در قراردادهای مشارکت پزشکی به چه معنا است؟

بند تقسیم سود در قراردادهای مشارکت یکی از مهم‌ترین بندها محسوب می‌شود. مثلاً دندان‌پزشک باید درصدی از مبالغ حق ویزیت را به صورت توافقی به کلینیک بپردازد. کلینیک با در اختیار گذاشتن فضای مطب و تجهیزات مورد نیاز، سهمی از درآمد پزشک را در اختیار می‌گیرد.

 

چه کسی ناظر یا بازرس بر تعهدات قرارداد شراکت در کلینیک درمانی است؟

می‌توان یک مقام خاص را ناظر بر تعهدات طرفین قرارداد تا بتواند بر حسن انجام امور نظارت کند. ترجیحاً ناظر باید بر عملکرد هر دو طرف قرارداد نظارت کند. مثلاً می‌توان رییس مرکز بهداشت یک منطقه یا شهر را به‌عنوان ناظر معین کرد.

 

منبع: گریماتور