دانلود رایگان قرارداد کارآموزی آرایشگاه و آموزشگاه زیبایی با هنرجو

قرارداد هنرجو در آموزشگاه از قراردادهای بسیار کاربردی برای مدرسین حوزه زیبایی است که تمایل به یادگیری حرفه یا شغل آرایشگری دارند.
اگر مدرس در هر لاینی هستید، حتماً از این قرارداد رایگان برای هنرجویان و کارآموزان خود استفاده کنید.
تمایل به آموزش و درآمد بالای لاین آموزش باعث روی آوردن علاقه‌مندان به لاین آموزش و جذب هنرجو شده است.
اما بدون قرارداد هنرجو و قرارداد کارآموزی هیچ‌وقت اقدام به آموزش به هنرجویان نکنید.

موقعیت یادگیری و جذب نیرو در کارآموزی

کارآموز آرایشگری می‌تواند با امضای قرارداد کارآموزی آرایشگاه، موقعیت مناسبی برای کار و آموزش کسب کند. موقعیت کارآموزی، یک شانس بزرگ برای یادگیری حرفه و مهارت آرایشگری است. از طرف دیگر آرایشگاه فرصتی خواهد داشت که نیروهای مستعد را شناسایی کند. مدیریت آرایشگاه با شناخت نیروی ماهر و بااستعداد که به خوبی دوره کارآموزی را تمام کرده است، شرایط و موقعیت مناسبی برای جذب نیروی کار خواهد داشت. جذب نیروی جوان و آموزش دیده می‌تواند سطح کیفی آرایشگاه را به مراتب بهبود ببخشد. البته لازم به یادآوری است که برای جذب کارآموز، نوع قرارداد باید تغییر کند. کارفرما باید برای جذب نیروی کار، به جای قرارداد کار آموزی، از قرارداد کار موقت استفاده کند. البته آرایشگاه‌ها برای جذب نیرو می‌توانند از قرارداد درصدی آرایشگاه نیز استفاده می‌کنند.

آیا کارفرما موظف به جذب کارآموز آرایشگری است؟

مسئله مهم در قراردادهای کارآموزی، اشاره به این نکته است که کارفرما تعهدی برای جذب کارآموز ندارد. اگر کارفرما تمایل داشته باشد، می‌تواند به کارآموز پیشنهاد کار بدهد و او را استخدام کند؛ بنابراین بعد از اتمام دوره کارآموزی، تعهد و مسئولیتی به عهده کارفرما نیست؛ و کارآموز نمی‌تواند ادعایی در خصوص الزام به استخدام داشته باشد.

قرارداد سالن زیبایی

 

برای مشاهده پکیج قرارداد اینجا کلیک کنید.

انواع قرارداد کارآموزی آرایشگاه

به طور کلی دو حالت برای جذب قرارداد کارآموزی آرایشگری وجود دارد. در ادامه انواع کارآموزی آرایشگاه را توضیح می‌دهیم.

علاقه‌مندان به آرایشگری می‌توانند در مراکزی که تحت نظارت آموزش فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، آموزش ببیند. به این منظور باید قرارداد کارآموزی فنی حرفه‌ای را امضا کنند. آموزش در این مراکز همراه با انجام کار و یادگیری خواهد بود. مراکز آموزشی باید دارای مجوز باشند. براساس ماده 118 قانون کار، کارفرما باید شرایط، امکانات، محیط و تجهیزات لازم برای آموزش را در اختیار کارآموز بگذارد. این آموزشگاه‌ها به طور ویژه به آموزش می‌پردازند و در پایان دوره به کارآموز مدرک اعطا می‌کنند. مدرک اخذ شده از آموزشگاه بسیار معتبر است و برای پروانه کسب آرایشگاه، توسط کارآموز استفاده می‌شود. این نوع از کارآموزی، برای آرایشگران باتجربه‌ای که به دنبال کسب اطلاعات جدید و مهارت‌های جدید هستند نیز کاربرد دارد.
نوع دوم از کارآموزی در آرایشگاه، مربوط به مواردی است که شخص در آرایشگاه‌های خصوصی مشغول به فعالیت می‌شود. در این نوع از قرارداد کارآموزی آرایشگاه، علاقه‌مندان معمولاً نوجوان‌ها یا جوان‌هایی هستند که تمایل دارند آرایشگری را از طریق تجربه و کار در محیط، آموزش ببیند. این نوع از کارآموزی، زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای نیست؛ بنابراین امتحانی گرفته نمی‌شود و مدرکی هم به کارآموز داده نمی‌شود. این نوع از قرارداد برای نوجوانان علاقه‌مند و کارفرمایانی که توانایی آموزش به نیروی جوان رادارند، بسیار مناسب است. ماده 112 قانون مدنی بیان می‌کند، کارآموزانی که فقط به دنبال کسب تجربه و آموزش هستند، می‌توانند از این قرارداد استفاده کنند.

محتوای قرارداد کارآموزی آرایشگاه شامل چه مواردی است؟

برای تنظیم یک قرارداد کارآموزی آرایشگاه، باید به قوانین مربوط به کارآموزی که در قانون کار آمده است، توجه کنیم. ماده 116 قانون کار، درباره محتوای قرارداد کارآموزی صحبت کرده است. این ماده اشاره می‌کند که یک قرارداد کارآموزی باید حاوی چه اطلاعاتی باشد. این اطلاعات عبارت‌اند از تعهدات طرفین، اطلاعات شخصی کارآموز، حقوق و مزایا، محل کارآموزی، حرفه یا شغلی که طبق استاندارد مصوب، تعلیم داده خواهد شد، شرایط فسخ قرارداد و هر نوع شرط دیگری که در محدوده قوانین باشد.

 

حقوق و بیمه در قرارداد کارآموزی آرایشگاه

شخصی که مشغول به کارآموزی توأم باکار آرایشگاه است، اگر بزرگسال باشد، مانند یک نیروی کار، روزانه 7 ساعت و 20 دقیقه کار می‌کند. به همین ترتیب نیز حقوق و بیمه دریافت خواهد کرد. اگر کارآموز نوجوان باشد، ساعت کاری به 6 ساعت در روز کاهش پیدا می‌کند. به همین نسبت نیز از حقوق و بیمه او کاسته خواهد شد.

برای دانلود رایگان نمونه قرادادکارآموزی اینجا کلیک کنید.

برندسازی شخصی-برندینگ-بیوتی کوچینگ سالن های زیبایی و کلینیک زیبایی

گریماتور-حسین شیردل-اینستاگرام سالن زیبایی