بهترین روش‌های بازاریابی و تبلیغ کلینیک دندانپزشکی (تبلیغات VIP )

تبلیغ کلینیک دندانپزشکی را شاید بتوان مهم‌ترین وظیفه یک کلینیک دندانپزشکی به شمار آورد.
امروزه تمامی کسب‌وکارها برای دیده شدن به بازاریابی نیاز دارند و تبلیغات کلینیک دندانپزشکی به ما کمک می‌کند که مسیر یک‌ساله موفقیت را در کمتر از سه ماه به جلو هدایت کنیم.

اگر دندان‌پزشک هستید یا مدیریت یک کلینیک دندانپزشکی را بر عهده‌دارید و علاقه‌مند به افزایش مشتری هستید با ما در این مقاله همراه باشید تا به‌روزترین راهکارهای بازاریابی و تبلیغات دندانپزشکی را با شما به اشتراک بگذاریم.

چرا برخی از کلینیک‌هاو مطب دندانپزشکی دائماً خالی است و برخی از مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی وقت سر خاراندن ندارند؟!
*پاسخ تنها یک دلیل است بازاریابی و تبلیغات هدفمند!

تبلیغ کلینیک دندانپزشکی

بهترین راهکارهای بازاریابی و تبلیغ کلینیک دندانپزشکی

•اعتمادسازی کنید

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در تبلیغات کلینیک دندانپزشکی و مطب دندانپزشکی جلب اعتماد مشتری است چرا امروزه تعداد مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی بسیار بوده و مشتریان به مطب و کلینیک مراجعه می کنند که یک اصل مهم در آن وجود داشته باشد و آن اعتماد است.
مهم‌ترین رمز اعتماد شما برای مشتری نشان دادن بازخورد های مشتریان قدیمی، تمرکز روی منفعت مشتری و وجه تمایز مجموعه شما از دیگران است که در ادامه به مهم‌ترین این موارد اشاره خواهد شد.

•قدرت شبکه های اجتماعی!

بدون شک اینستاگرام در حال حاضر یکی از مهم‌ترین روش های تبلیغات مطب ها و جلب اعتماد مشتریان است. که با توجه به رقابت زیاد در این شبکه مهمترین رمز موفقیت شما در اینستاگرام برخورداری از محتوای قدرتمند و هدفمند در جهت تبلیغ، برندسازی، اعتماد سازی و ایجاد هیجان و نیاز در مخاطبان است.
محتوای شما در اینستاگرام باید به 6دسته تقسیم شود.
1:تعاملی مثل نظر سنجی و سوالات چالشی
2:آموزشی مثل نکات مراقبتی و بهداشتی
3:اعتمادسازی مثل نظرمشتری
4: فروش مثل معرفی خدمات و فروش
5: سرگرم‌کننده و داستانی
6: برندسازی مثل نشان دادن تخصص و اعتبار پزشکان

اینستاگرام گریماتور رو فالو کنید.( اینجا کلیک کنید)

شما به چند روش می‌توانید تبلیغات دندانپزشکی در اینستاگرام را داشته باشید:

۱. پست و استوری: می‌توانید محتوای تبلیغاتی خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید. حتماً این تبلیغات را به صفحه Landing وب‌سایت خود متصل کنید تا ضمن دادن اطلاعات بیشتر در مورد خدماتتان، اطلاعات تماس کاربران را نیز دریافت کرده تا در اسرع وقت با آن‌ها تماس حاصل کنید.

۲. تبلیغ با اینفلوئنسرها و بلاگرهای هدفمند: تبلیغات دندان‌پزشکی توسط افراد تأثیرگذار جامعه و بلاگر ها می‌تواند شمارا به مخاطبان هدف بزرگ‌تری وصل کند. بهتر است اینفلوئنسرها یا بلاگرها از خدمات درمانی شما استفاده کند تا از جنبه‌ٔ تبلیغاتی محتوا کاسته شود. قطعاً انتخاب اینفلوئنسری که مناسب با اهداف و بودجه‌ٔ تبلیغاتی شما باشد، کار دشواری است.

برای تسهیل در این امر می‌توانید از وب سایت کمک بگیرید. پلتفرم جریان به شما کمک می کند که بتوانید بهترین بلاگر ها و اینفلوئنسر های هدف خود را پیدا کنید.

۳. تبلیغ کلینیک دندانپزشکی در صفحات پرطرفدار: این یکی از روش‌های مرسوم تبلیغات در اینستاگرام است که شما می‌توانید برای تبلیغات دندان‌پزشکی خود، صفحات عمومی که تعداد فالوور و اینگیجمنت بالایی دارند را انتخاب کنید و تبلیغ خود را به‌صورت پست یا استوری در آن صفحات قرار دهید.

•کارت پستال تهیه کنید

یکی از بهترین روش‌های تبلیغ دندانپزشکی، استفاده از عکس‌های قبل و بعد درمان بیماران است. برای این منظور می‌توانید کارت‌پستال‌هایی تهیه کنید و در آن‌یک عکس از لبخندی با دندان‌های نامرتب و خراب و عکسی با دندان‌های سالم و لبخندی جذاب قرار دهید.
سعی کنید از عکس‌ بیمارانی استفاده کنید که قبل و بعد از انجام مراقبت‌های دندانپزشکی، تغییرات چشمگیری داشتند. تماشای عکس‌های قبل و بعد بیماران، باعث جلب اعتماد بیماران جدید شده و آن‌ها را به سمت مطب شما می‌کشاند.

کلینیک دندانپزشکی

•نیاز ایجاد کنید!

بسیاری از مردم از اهمیت مراجعه به مطب دندانپزشکی و چکاپ دائمی دندان‌هایشان آگاه نیستند. شما می‌توانید در تبلیغات دندانپزشکی خود از مزایای مراجعه منظم به دندانپزشکی و چکاپ توسط دندانپزشک صحبت کنید.
گاهی اوقات شما می توانید با ایجاد منفعت به مشتری در او نیاز را ایجاد کنید یعنی مثلاً در صورت مراجعه برای روکش دندان از دندان هایتان و آسیب به دندان خود محافظت خواهید کرد.
حتی شما می توانید با ایجاد حس برتری و زیبایی دوچندان در مشتری این نیاز را ایجاد کنید.
یادتان باشد تا زمانی که مشتری نیاز را احساس نکند به‌راحتی از خدمات ما استفاده نخواهد کرد.

•معجزه تعامل را فراموش نکنید!

یکی از بهترین راه‌های افزایش فروش و موفقیت یک کلینیک دندانپزشکی ایجاد تعامل هدفمند است یعنی سعی کنید پل‌های ارتباطی‌ای بین کسب‌وکارهای مرتبط با خود ایجاد کنید و دراین‌بین خدمات خود را از این کسب‌وکارها به مخاطبین هدف خود نشان دهید.
همچنین تعامل با صاحبان این کسب‌وکار مرتبط نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است یعنی تلاش کنید که این افراد بتوانند بزرگ‌ترین مبلغان شما شوند و سعی کنید با ارائه پیشنهادهای هیجان‌انگیز از آن‌ها بخواهید تا برای شما بازاریابی ویروسی را ایجاد کنند.

•خبرنامه ارسال کنید.

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات کلینیک دندانپزشکی، تهیه خبرنامه است. می‌توانید خبرنامه‌هایی با موضوع بهداشت دهان و دندان درست کرده و در اختیار مشتریان قبلی، فعلی و حتی آینده خود قرار دهید. در این خبرنامه‌ها می‌توانید از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری به سمت شما جذب شوند.
برخی از دندانپزشکان این خبرنامه‌ها را با استفاده از پست برای بیماران خود ارسال کرده و برخی از دندانپزشکان نیز از خبرنامه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند. استفاده از خبرنامه‌های الکترونیکی راحت‌تر است و می‌توانید تعداد زیادی از آن را تهیه کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

•اس‌ام‌اس مارکتینگ را از یاد نبرید.

استفاده از اس‌ام‌اس یکی از روش‌های قدیمی، اما رایج برای بازاریابی دندانپزشکی است. می‌توانید برای مخاطبان خود پیام تبلیغاتی ارسال کنید و آن‌ها را از خدماتی که ارائه می‌دهید آگاه کنید.

•معجزه وب سایت و سئو را از یاد نبرید!

شاید بتوان گفت، داشتن وب‌سایت یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی دندانپزشکی است. امروزه اغلب مردم، قبل از اینکه محصولی بخرند یا خدمتی دریافت کنند، ابتدا سری به گوگل می‌زنند و در آن به جستجو و تحقیق می‌پردازند. برخورداری از وب‌سایت برای مطب‌تان، گامی موثر و مثبت در جهت جذب مخاطبان بیشتر خواهد بود.
البته به این نکته هم توجه داشته باشید، برای اینکه وب‌سایت شما بتواند در رتبه‌های خوب گوگل قرار بگیرد، باید به شکلی مستمر، محتوای خوبی برای آن تولید کنید. و در زمینه سئو آن از یک تیم تخصصی بهره بگیرید.

طراحی سایت سالن آرایشی و ارایشگاه

سئو وب سایت کلینیک دندانپزشکی

سئو سایت کلینیک دندانپزشکی هم ازجمله تبلیغات مؤثر اینترنتی است که کمک می‌کند در صفحه اول گوگل یعنی پر بازدیدترین صفحه دیده شوید. پزشکان زیادی هستند که فقط از طریق درج مقالات سئو شده در وب‌سایتشان می‌توانند افراد زیادی را که در حوزه تخصصی آن‌ها سؤال دارند به سایت خود بکشانند. تعداد زیادی از این افراد تبدیل به تبلیغ‌کنندگان و یا مراجعین همان پزشک می‌شوند.

دریافت مشاوره رایگان!

02122445406

تبلیغات دندانپزشکی-پذیرش آموزش پرسنل -اینستاگرام مارکتینگ

•معجزه تبلیغات ویدیویی!

استفاده از ویدئو یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغ کلینیک دندانپزشکی است. آمارها نشان می‌دهند که تماشای ویدئو برای مخاطبان بسیار جذاب‌تر از خواندن نوشته‌هاست و همچنین مدت ماندگاری ویدئو در ذهن مخاطب، بسیار طولانی‌تر از متن و نوشته است. همچنین، ویدئوها بسیار بیشتر از متن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند. می‌توانید با تهیه ویدئوهای کوتاه در مورد مطب و خدمات خود، آن‌ها را در فضای دیجیتال قرار داده و مخاطبان را با مطب و خدماتتان آشنا کنید.
تولید ویدیو در جلب اعتماد کاربران تأثیری زیادی دارد. ویدئوهای کوتاه و خلاقانه که کمتر از یک دقیقه هستند می‌توانند بهترین تبلیغ دندانپزشکی شما باشند.

•از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

می‌توانید از مراجعه‌کنندگان خود آدرس ایمیل آن‌ها را دریافت کرده و برای ایمیل مارکتینگ از آن استفاده کنید. همچنین برای دریافت ایمیل‌های بیشتر می‌توانید در سایت خود یک ایبوک رایگان در مورد دندانپزشکی قرار دهید و از مخاطبان سایت بخواهید با وارد کردن ایمیل خود، ایبوک رایگان را دریافت کنند. به این ترتیب، نه‌تنها شما یک ارزش برای مخاطب ایجاد کرده و او را به مخاطب وفادار خود تبدیل کرده‌اید، بلکه ایمیل‌هایی حقیقی در اختیار دارید که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به بازاریابی دندانپزشکی بپردازید.

•از بیماران قبلی خود غافل نشوید.

به همان اندازه که جذب بیماران جدید اهمیت دارد، حفظ بیماران قبلی نیز حائز اهمیت است. سعی کنید فهرستی از بیماران قبلی خود در اختیار داشته باشید و بعد از گذشت مدتی، با ارسال پیام و یا برقراری تماس، از آخرین وضعیت آن‌ها مطلع شوید. این کار حس بسیار خوبی به بیمار القا می‌کند و این بیماران را به مشتریان وفادار شما تبدیل خواهد کرد. فراموش نکنید که بیماران راضی، عاملی مؤثر برای موفقیت در بازاریابی دندانپزشکی و رونق کسب‌وکار شما خواهند بود.

•تبلیغات دهان‌به‌دهان (حضوری) هنوز هم مؤثر است.

باوجود تمام روش‌های نوین تبلیغات دندانپزشکی، هنوز هم تبلیغات دهان‌به‌دهان یکی از مؤثرترین و بهترین روش‌ها برای تبلیغ کلینیک دندانپزشکی است. اگر بتوانید کاری کنید که بیماران از کار شما راضی باشند، خودشان به‌نوعی باعث بازاریابی و تبلیغ برای مطب دندانپزشکی شما خواهند شد.

«یه دندونپزشک خوب سراغ داری بهم معرفی کنی؟» این جمله‌ایه که افراد زیاد از هم می‌پرسند و برخلاف اینکه تعداد کلینیک‌های دندانپزشکی بسیار است؛ اما حقیقت این است که شاید به‌سختی بتوان کلینیکی را به یاد آورد و معرفی کرد. این معضلی است که اهمیت تبلیغات را برای این قشر صدچندان می‌کند. تبلیغات هدفمند همان راه‌حلی است که باید به‌عنوان یک دندان‌پزشک آن را بکار برید. شناخت انواع تبلیغات به شما کمک می‌کند مناسب‌ترین تبلیغات دندان‌پزشکی را انتخاب کنید و با شیوه‌ای اثربخش هم به ارائهٔ خدمات خود بپردازید و هم به مشتریان خود بیفزایید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دسترسی افراد به اینترنت و شبکه‌های مجازی، راه‌های بیشتری نسبت به روش‌های سنتی برای تبلیغات مطب دندان‌پزشکی، ایجاد شده است؛ بنابراین یک برنامهٔ تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتال مناسب قطعاً به رشد دندان‌پزشکی شما کمک خواهد کرد.

•خدمات مشاوره قدرتمندی را برای کلینیک خود ترتیب دهید.

مخاطب تا زمانی که متقاعد نشود و احساس نیاز و هیجان استفاده از خدمات را به دست نیاورد سخت‌تر ترغیب به استفاده از خدمات خواهد شد در حالیکه استفاده از فرد یا افرادی که بتوانند درزمینهٔ مشاوره و متقاعدسازی قوی عمل کنند به‌راحتی می‌توانند این افراد را به استفاده از خدمات ترغیب کنند.

•تبلیغات بنری را فراموش نکنید.

تبلیغات بنری از متداول‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که در اندازه و شکل‌های متنوع در مکان‌های مختلف در وب‌سایت‌ها نمایش داده می‌شود. برای اثربخشی بیشتر تبلیغات دندانپزشکی خود، بهتر است در وب‌سایت‌های حوزهٔ این نوع تبلیغات را انجام دهید.

در مجموعهٔ گریماتور مشاورانی هستند که به شما در راه‌اندازی کمپین تبلیغات بنری با پیشنهاد‌های جذاب کمک کنند تا افزایش بازدید و ترافیک بیشتری داشته باشید.

•روی نقطه‌ٔ درد مشتری دست بگذارید و راه‌حل تعیین کنید.

همه ما دوست داریم مثبت اندیش باشیم؛ اما واقعیت تأسف‌بار این است که دندان‌های درمان‌نشده می‌توانند به یک مشکل جدی تبدیل شوند. فراموش نکنید که می‌توانید در تبلیغات دندان‌پزشکی خود با نشان دادن برخی از مضرات ضعیف مراقبت از دندان‌ها، روی نقطهٔ درد مشتری دست بگذارید. وقتی افراد مجاب شوند که این مشکلات ممکن است برای آن‌ها اتفاق بیفتد، عمل دندان‌پزشکی شما به‌عنوان یک تسکین عالی برای استرس آن‌ها ظاهر می‌شود.

•بر مزایای خدماتتون تأکید کنید.

بسیاری از مردم ارزش مراجعهٔ منظم به دندان‌پزشک را نمی‌دانند. تبلیغات شما بهترین راه برای اطلاع‌رسانی به آن‌ها است. با به اشتراک گذاشتن برخی از مزایای سودمندی که آن‌ها را متقاعد می‌کند، می‌توانید انتظار داشته باشید که افراد بیشتری مشتاق رزرو وقت باشند.

•تعامل مستمر با کاربران و مراجعان را فراموش نکنید.

یکی از بهترین روش‌های جذبت بیمار دندانپزشکی، تعامل با کاربرانی است که در پیج اینستا گرام و یا سایت شما پیام گذاشته‌اند. به سؤالات آن‌ها در بخش نظرات سایت و یا دایرکت اینستاگرام پاسخ دهید. مطمئن باشید که آن‌ها مراجعین جدید شما در آینده خواهند بود و یا به دلیل اعتمادی که به شما پیداکرده‌اند، شمارا به دیگران معرفی می‌کنند.

•آموزش کادر پذیرش جهت ثمربخشی تبلیغ کلینیک دندانپزشکی عالی نتیجه خواهد داد.

پرسنل کلینیک و مطب دندانپزشکی یکی از مهم‌ترین و بهترین مبلغ ما هستند که می‌توانند به‌راحتی بازاریابی ویروسی و گردش مشتری را در کلینیک و مطب ما به وجود بیاورند.
بخش پذیرش و منشی‌های کلینیک دندانپزشکی شما به آموزش‌هایی برای جذب بیماران جدید نیاز دارند. چون آن‌ها آخرین حلقه تبلیغات شما هستند که می‌توانند موفقیت یا شکست بازاریابی کلینیک شمارا تضمین کنند. چون بیماران قبل از شما با منشی شما سروکار دارند و همان‌جا تصمیم می‌گیرند که بروند یا بمانند. این رازی است که خیلی از مدیران کلینیک‌های دندانپزشکی از آن غافل‌اند.

مشاور برندسازی کلینیک زیبایی و دندانپزشکی- حسین شیردل

گریماتور-حسین شیردل-اینستاگرام سالن زیبایی

منبع: گریماتور