لیست ضروری ترین لوازم و وسایل آرایشگاه و سالن زیبایی زنانه

وسایل آرایشگاه و تهیه آن یکی از مهمترین اقداماتی که می‌بایست پیش از افتتاح یک آرایشگاه و سالن زیبایی زنانه انجام داد، تهیه نمودن لیستی از ضروری ترین وسایل و تجهیزات مورد نیاز آرایشگاه زنانه و سالن زیبایی می باشد.

در دنیای رقابت بیوتی امروزه تنها داشتن مهارت کافی در حرفه آرایشگری برای موفقیت کافی نیست! برای اینکه شما بتوانید قدم بزرگی در مسیر معروف شدن و برندینگ خود بردارید، باید علاوه بر کسب مهارت در این حرفه به سراغ خرید تجهیزات و محصولات با کیفیت نیز باشید.لیست کامل وسایل و لوازم مورد نیاز آرایشگاه و سالن زیبایی

نکته مهمی که باید دقت داشته باشیم این است که برای افزایش رضایت و راضی نگه داشتن مشتریان سالن باید از با کیفیت ترین و مناسب‌ترین و راحت‌ترین وسایل و تجهیزات استفاده کتیم.

بهتر است وسایل مورد نیاز سالن زیبایی زنانه و وسایل آرایشگاه را از مرغوب ترین و راحت ترین نوع آن انتخاب کنید تا مجبور نشوید دوباره پس از مدتی برای تهیه آن اقدام کنید.
به دلیل هزینه بالای تجهیزات پیشنهاد می‌کنم اگر توان خرید وسایل تازه را ندارید، برای استارت کار خود از لوازم کارکرده و دست دوم و سالم استفاده کنید.

 

 

 

در این مقاله به ضروری ترین وسایل آرایشگاه و لوازم سالن زیبایی که تهیه آن از الزامات شروع کسب و کار زیبایی است می پردازیم.

 

 

همین حالا برای هدفگذاری و دریافت مشاوره از حسین شیردل با ما تماس بگیرید.

02122445406

09120561585

حسین شیردل- مشاور سالن زیبایی

مبلمان و لوازم سالن زیبایی

در بدو ورود مشتری به سالن زیبایی، اولین چیزی که چشم وی به آن توجه می‌کند، مبلمان، لوازم و تجهیزات آرایشگاه و نحوه چیدمان این وسایل است. مهم‌ترین مسئله نحوه چیدمان و دکوراسیون سالن زیبایی شماست که باعث می شود توجه مشتری بیشتر جلب شود.
سعی کنید ورودی ای که در ابتدا بیشترین توجه به آنجاست را با بهترین و شیک ترین ابزارها و تجهیزات مجهز کنید و باید در انتخاب این وسایل مورد نیاز بسیار دقت بالایی به خرج دهید.

برای شیک به نظر رسیدن آرایشگاه و سالن زیبایی خود مبلمانی شیک و راحت و با قیمت مناسب خریداری کنید.

بهتر است برای انتخاب مبلمان از یک دیزاینر مشاوره بگیرید، چرا که تجربه بسیار خوبی را می تواند در اختیار شما قرار دهد و می‌تواند محیطی آرام و دل‌چسب را برای مشتریان شما فراهم آورد و از انتخاب های بیهوده و نادرست شما جلوگیری کند!

 

پیشنهاد می کنم مقاله 5 نکته مهم در دکوراسیون سالن زیبایی را نیز مشاهده کنید.

 

صندلی اصلاح

در زمان خرید صندلی اصلاح توصیه می‌کنیم که حتماً از بهترین و مرغوب‌ترین صندلی برای خرید استفاده کنید، دلیل این توصیه شدید این است که در سالن زیبایی هر چقدر مشتری احساس راحتی بیشتری داشته باشد و لذت بیشتر از بودن در سالن و آرایشگاه شما خواهد داشت. پس نوع و جنس آن را به نحوی انتخاب کنید که مشتری حس خوبی نسبت به مجموعه شما داشته باشد.

 

آینه

یکی از وسایل مورد نیاز سالن زیبایی زنانه که می‌تواند تأثیر اولیه فوق‌العاده ای در مشتری ایجاد کند آیینه است.

یک قانون نانوشته می‌گوید که به تعداد استایلیست های حاضر در آرایشگاه شما باید آیینه وجود داشته باشد.

البته شکل آینه هم مهم است. آرایشگاه های قدیمی آینه ها را روی دیوار می‌چسباندند، اما این روزها لاین وسط، اطراف و حتی سقف هم می تواند آینه آرایشگاهی داشته باشد، پس آیینه هایی را انتخاب کنید که بتواند حس مثبتی در سالن زیبایی شما ایجاد کند.

علاوه بر این، آینه فضا را بزرگ‌تر و دل‌بازتر نشان می‌دهد، پس اگر فضای سالن زیبایی شما خیلی بزرگ نیست، حتماً با یک طراح داخلی در مورد نحوه قراگیری آینه ها مشورت کنید.

سعی کنید آینه ها را برای مشتریانتان شخصی سازی کنید، می توانید آینه دسته دار یا لولادار بخرید تا نسبت به قد و راحتی کسی که جلوی آن نشسته، بالا و پایین برود تا مشتری احساس راحتی داشته باشد، چون واقعاً هیچ چیز سخت تر از ساعت ها ثابت نشستن آن هم جلوی آینه ای که تکان نمی خورد نیست.

 

سشوار

سشوار یکی از وسایل مورد نیاز برای سالن زیبایی است؛ که در هنگام خرید سشوار باید دقت کنید که بهترین جنس از آن را انتخاب کنید.
در خرید سشوار مهم‌ترین مسئله ای که باید به آن توجه کنید، قدرت موتور آن است.
یکی از انواع سشوار، سشوارهای کلاهی هستند و در مواقعی که آرایشگاه خیلی شلوغ است به آرایشگر کمک شایانی می‌کنند، چون آرایشگر مشتری را زیر سشوار می‌نشاند و خودش به‌کارهای دیگر مشتریان می‌پردازد.

 

وسایل اتاق استراحت

یکی از بخش های مهمی که می‌تواند رضایت مشتریان از شما را چندین برابر کند وجود وسایل و تجهیزات استراحت و پذیرش راحت و درخور است.
وجود مبلمانی راحت و زیبا، میز مناسب و شیک، یخچال، وسایل تهویه مناسب، تلویزیون و یا سایر امکانات رفاهی می‌تواند رضایت مشتریان از شما را چندین برابر کند.

 

وسایل آرایش صورت و موها

آرایش موها و صورت از دیگر بخش‌های اصلی یک سالن زیبایی می‌باشد. خصوصاً برای عروس و دامادها این بخش بسیار با اهمیت است. تهیه، وسایل باکیفیت جهت آرایش موها و صورت در این بخش از آرایشگاه از جمله موارد مهم است. سایه، سایه، کرم پودر، پنکیک، رژلب، رژ گونه، فر مژه، ریمل، خط چشم، کانسیلر، مواد لازم برای زیرسازی آرایش، انواع برس ها، خط لب، شیر پاک، مژه مصنوعی ها، سشوارهای دستی، اتو مو، قیچی پیتاژ، اسپری های مور نیاز مو و لوازم لازم برای شینیون موها و دیگر لوازم برقی آرایشگاه از جمله موارد لازم در سالن آرایشگاه هستند.

 

از اصلی‌ترین خدماتی که آرایشگرها اغلب ارائه می‌کنند، کوتاهی مو و آرایش آن‌ها می‌باشد. لوازم مورد استفاده در سالن زیبایی در بخش کوتاهی عبارت‌اند از:
پیش بند، انواع تیغ و قیچی ها، صندلی، شانه ها، آبپاش، سشوار، اتو مو، کلیپس، سنجاق موها، بیگودی، شامپوها، اسپری مو و غیره هستند. از آنجاکه بسیاری از این لوازم دائمی اند می‌بایست از نوع خوب و مرغوب تهیه گردند.

 

 

لیست لوازم آرایشگاه زنانه برای اصلاح ابرو و صورت

موچین، قیچی ابرو و تیغ از وسیله‌های مورد نیاز برای اصلاح و تمیزکاری ابروها هستند که در بخش اصلاح صورت و ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. درصورتی‌که آرایشگاه کار وکس صورت هم انجام دهد، باید وسایل موردنیاز آن توسط سالندار تهیه شود.

 

وسایل رنگ مو

در بخش رنگ مو یکی از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز سالن زیبایی، سرشور آرایشگاهی است. در انتخاب سرشور آرایشگاهی باید نهایت دقت خود را به خرج دهید و انتخابی بزرگ و استاندارد داشته باشید. سرشور باید به شکلی باشد که در حین استفاده، سر و کمر آسیبی وارد نشود و مشتری کاملاً احساس راحتی داشته باشد.

لیست وسایل مورد نیاز آرایشگاه در بخش رنگ مو:

-سرشور آرایشگاهی
-سشوار ایستاده
-قفسه برای چیدمان رنگ مو‌ها
-تهیه رنگ‌موهای مرغوب و باکیفیت
-پیش‌بند
-کاسه
-برس رنگ مو
-حوله
-فویل
-دستکش
در هنگام خرید رنگ مو دقت داشته باشید که جنس و مارک مرغوبی را برای مشتریان خود انتخاب کنید که نه تنها باعث جلوگیری از آسیب به موها می شود، بلکه می‌تواند بازاریابی ویروسی فوق‌العاده ای نیز برای جذب مشتریان شما نیز به وجود آورد.

 

 

وسایل مورد نیاز در بخش مانیکور و پدیکور

 

انجام مانیکور و پدیکور در هر سالن و آرایشگاهی به دلیل اینکه لاینی پر طرفدار و پر مشتری است، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ و در این لاین باید علاوه بر تخصص و مهارت، از وسایل و تجهیزات مناسب، مرغوب و با کیفیت استفاده کنید.

لیست وسایل مورد نیاز آرایشگاه در بخش مانیکور و پدیکور:

-قفسه‌ای شیک و زیبا برای نمایش لاک‌ها
-صندلی مانیکور
-میز مانیکور
-چرخ دستی پدیکور
-صندلی پدیکور
-صندلی مشتری
-شیشه
-اسپای پدیکور
-لامپ لاک خشک کن
-ناخن گیر
-سوهان ناخن
–صیقل دهنده (بافر)
-ضد عفونی کننده
-گوشت‌گیر یا نیپر
-سنگ پا
-پد لا انگشتی
-لاک پاکن

مقاله صفر تا صد تاسیس سالن تحصصی ناخن را مشاهده کنید.

دیگر وسایل مورد نیاز برای سالن زیبایی عبارتند از:

-استیشن یا میز منشی
-کمدها و قفسه‌ها
-صندلی اصلاح و میکاپ
-مبل انتظار
-تخت اپیلاسیون
-کابین دوش
-تخت ماساژ
-سرشور
-کمد و قفسه
-جالباسی و یا کمد لباس برای مشتریان
-کامپیوتر
-دستگاه کارتخوان
-تلویزیون
-آب سرد کن

 

 

نکات پایانی

این برداشت که تصور کنید که هر چقدر لوازم ارزانتری را برای آرایشگاه خود خریداری کنید به نفع شماست، دیدگاهی کاملاً اشتباه است. توصیه می شود که از وسایل آرایشگاه مرغوب استفاده شود که هم ماندگاری و هم راحتی و آسایش را برای ما و مشتریان ما به ارمغان بیاورد و مجدداً مجبور به پرداخت هزینه های زیاد جهت تعمیر و یا خرید مجدد آن نشوید.

نکته کلیدی که به شما یادآوری می‌کنیم این است که برای راضی نگه‌داشتن مشتری باید از باکیفیت‌ترین، مناسب‌ترین و راحت‌ترین وسایل برای آرایشگاهتان استفاده کنید.

همان طور که می‌دانید وسایل آرایشگاه زنانه بسیار پر هزینه هستند، اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید پیشنهاد ما این است که از لوازم کارکرده دست‌دوم و سالم نیز می‌توانید استفاده کنید.
با توجه به افزایش چشمگیر سالن های زیبایی و آرایشگاه‌ها در تمام نقاط ایران، برای این که بتوانید از رقبای خود سبقت بگیرید، باید خدمات خوب و باکیفیت ارائه دهید. بخشی از این کیفیت خدمات به تهیه وسایل مرغوب مربوط می‌شود.

موفق تر از همیشه میبینیمتون

 

گریماتور-حسین شیردل-اینستاگرام

منبع: گریماتور