5 نکته مهم در دکوراسیون سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه

دکوراسیون سالن زیبایی و طراحی داخلی آرایشگاه ها یکی از مهم‌ترین علت های حضور و استقبال مشتریان از سالن ما می باشد. با توجه به تعدد سالن های زیبایی در سطح شهر مشتریان ترجیح می‌دهند علاوه بر کیفیت کار، در محیطی این خدمات را دریافت کنند که منتقل‌کننده حس خوب و خوشایندی برای آنها باشد زیرا افراد ممکن است زمانی طولانی را در سالن زیبایی بگذرانند و یا منتظر بمانند یا پروسه آرایش و پیرایش را سپری کنند.

همچنین دیزاین سالن زیبایی غیر از تاثیری که در جذب مشتری و منتقل کننده حس خوب برای مشتری می‌گذارد باید به گونه ای طراحی شود که فضایی مناسب برای پرسنلی که در این سالن ها مشغول به‌کار هستند را ایجاد کند.

 

 

اهمیت طراحی دکوراسیون سالن زیباییعکس دیزاین سالن زیبایی و دکوراسیون آرایشگاه زنانه

اولین دلیل برای دیزاین داخلی سالن زیبایی ایجاد احساس رضایت در مشتری می‌باشد. چرا که سالن ها و آرایشگاه ها باید فضایی به دور از استرس، غم و ناراحتی را برای مشتری و پرسنل ایجاد کند و امروزه مهم‌ترین ملاک مشتری در استفاده از سالن، محیط و دیزاین آن سالن به دلیل وجود احساس آرامش در این محیط است، چرا که مشتری امروز نیاز به استراحت و به‌دست آوردن آرامش در این محیط است. در نتیجه طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه باید به گونه‌ای انجام شود که در حالت کلی چیزی جز حس و حال خوشایند را در مشتریان ایجاد نکند.

همچنین باید دقت کنیم که صندلی‌ها و میزها زیاد نباشد و یا یونیت های سالن بزرگ نباشد که باعث نامرتب بودن فضا و شلوغی خواهند شد و رفت‌وآمد بین آنها را نیز سخت خواهد کرد. شما می‌تواند با در نظر گرفتن اصولی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد بهترین دیزاین سالن آرایش خود را حتی برای سالن کوچک خود طراحی کنید.

نکته مهمی که نباید از آن غافل شد فضای بیرونی سالن در طراحی سالن زیبایی است. مدل ساختمان، گلدان یا مجسمه های دم در و البته تابلو و ورودی های سالن اهمیت زیادی در جذب مشتری خواهد داشت، در واقع شکل ظاهری سالن از بیرون معرف داخل آن است و در جذب مشتری اهمیت زیادی دارد.

 

در ادامه به 5 مورد از مهم‌ترین نکاتی که باید در طراحی سالن زیبایی زنان و دیزاین سالن آرایش انجام دهید اشاره خواهیم کرد.

 

نکته اول: انتخاب سبک دکوراسیون داخلی سالن زیبایی

سبک های مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که هر یک با توجه به منطقه، سلیقه، فرهنگ و خواسته‌های مدیران و همچنین نوع فعالیت در لاین ها و محیط های مختلف کاملاً متفاوت است. در انتخاب سبک دیزاین سالن‌های زیبایی باید بتوانید با توجه به نوع کار و روحیات مشتریان سبک خاصی را انتخاب کنید.
در گذشته اغلب مدیران سبک های کلاسیک را برای سالن زیبایی و آرایشگاه خود انتخاب می‌کردند، اما امروزه با تغییر سلیقه مخاطبان بیشتر تمایل به استفاده از سبک مدرن و مینیمال در طراحی داخلی سالن زیبایی هستند.

انواع سبک های دکوراسیون سالن های زیبایی

سبک کلاسیک:

سبک کلاسیک دکوراسیون سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه

در سبک کلاسیک سالن زیبایی جزئیات از اهمیت بالایی برخوردار است و دیوارها و سقف‌ها تماماً گچ بری شده و از مبلمان چوبی استفاده می‌شود که ویژگی اصلی سالن های زیبایی با طراحی کلاسیک را شامل می‌شود.

در طراحی کلاسیک در دیزاین سالن زیبایی از وسایل دکوری چوبی حکاکی شده، بسیار استفاده می‌شود همچنین این سبک می‌تواند در مکان‌هایی که دارای سقف های بلند باشد به‌راحتی قابل‌اجرا باشد.

البته اجرای سبک کلاسیک نیاز به فضای بزرگ و با بودجه کافی قابل‌اجرا می‌باشد.

همچنین استفاده از رنگ های طلایی، کرم، سفید، قهوه‌ای و سبز که سرشار از آرامش هستند مناسب این سبک می‌باشند.
این سبک نشان‌دهنده نظم و آرامش خاصی در سالن می‌باشد.

 

 

 

 

سبک مدرنسبک مدرن دکوراسیون سالن زیبایی

دیزاین سالن زیبایی مدرن، یکی از راه‌های مناسب برای جذب مشتری است. شما برای انجام این کار می‌توانید دیوار های سالن را بارنگ های غیرمتعارف مثل آبی روشن، قرمز، نقره‌ای، سیاه‌وسفید رنگ‌آمیزی کنید.

همچنین در تجهیزات سالن از جمله آیینه‌ها، میز و صندلی‌ها نیز شما می‌توانید از خلاقیت خود استفاده کنید؛ یعنی به‌صورتی که از فرم معمولی و عادی خود به دور باشد و حالت غیرمتعارفی داشته باشد که به جذابیت سالن کمک خواهد کرد. سعی کنید از تجهیزاتی که به‌روز و جدید هستند برای دیزاین و دکوراسیون سالن زیبایی خود استفاده کنید.

مهمترین ویژگی این سبک استفاده از شکل های هندسی زاویه‌دار، میزهای سبک مدرن مربع شکل و کوتاه و مبل‌هایی ساده است.
دکوراسیون به سبک مدرن در واقع ایجاد فضایی خلوت و ساده است. همچنین از اشکال انتزاعی عنصر تزیینی در این سبک استفاده نمی شود و در صورت استفاده بسیار کم و محدود است.

در دیزاین سالن زیبایی مدرن فضای کوچک یا بزرگ مهم نیست این سبک در نهایت منجر به ایجاد فضایی خلوت و ساده می شود که بسیار دوست‌داشتنی است و طرفداران زیادی هم دارد، امروزه سبک های مدرن بسیار در بین مدیران سالن های زیبایی محبوب شده است چرا که افراد از حضور در محیط های آرام و خلوت بسیار لذت می برند.

در این سبک بر خلاف سبک کلاسیک از وسایل دکوری و تزئینی کمتر استفاده می‌شود و تا جایی که امکان داشته باشد محیط را ساده و خلوت نگه می‌دارند و از مبلمان و صندلی‌ها و رنگ های روشن و خنثی و در موارد محدود از رنگ های تیره استفاده می‌شود. در این سبک می‌توان با استفاده از گرین وال فضایی سبز و طبیعت گونه به محیط داد و لذت ماندن در این فضا را برای مخاطبان بیشتر کرد.

 

سبک مینیمالدکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه

مینیمال در لغت به معنی حداقل است.
اصطلاح مینیمالیست با توجه به محل کاربرد آن در معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل‌ها است.
به همین منظور مینیمالیست به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند.
با توجه به تعریف مینیمالیسم می‌توان گفت ساده گرایی در صنعت دکوراسیون سالن زیبایی به معنای ساده کردن فضا و محیط و استفاده حداقلی از لوازم در هر بخش است.

این سبک یکی از معروف‌ترین سبک های دکوراسیون داخلی است و استفاده از رنگ‌های روشن و به‌خصوص سفید از مهم‌ترین نمایه‌های اصلی مینیمالیستی است.
دیوار در این سبک ساده و معمولاً به‌منظور جلوگیری از بی‌نظمی طراحی می‌کنند؛ و می‌توان اتاق های سالن را نیز با رنگ های روشن و ترجیحاً سفید تزیین کرد.

 

نکته دوم: تأثیر رنگ در طراحی دکوراسیون سالن زیباییدکور سالن زیبایی بانوان، شیک، ناخن گیوا، کوچک

رنگ در دکوراسیون از اهمیت بالایی در دیزاین سالن زیبایی برخوردار است که به شدت می تواند بر افکار و احساسات تأثیر مثبت بگذارد.
انتخاب یک رنگ مناسب می‌تواند زندگی را درون سالن به جریان درآورد.
سعی کنید از رنگ و بافت مناسب استفاده کنید تا به صمیمیت و گرمای فضایتان بیافزایید.

در اکثر موارد برای سالن های زیبایی از ترکیب 2 رنگ تقریباً متضاد استفاده می‌شود.
انتخاب رنگ تا حد زیادی به سبک دکوراسیون بستکی دارد اما رنگ های روشن مانند سفید و خاکستری با تزئینات صورتی، بنفش، قرمز و سایر رنگ های شاد می‌تواند گزینه‌ای عالی به شمار روند.
برای زیبا تر شدن سالن بهتر این است که از رنگ های روشن به‌عنوان رنگ غالب استفاده شود و از سایر رنگ‌ها در مبلمان و سایر تجهیزات تزئینی استفاده شود. با انتخاب این رنگ‌ها ما محیط بزرگ‌تر، روشن و تمیزتر و منظم تر خواهیم داشت.

با توجه به خدماتی که انجام می‌دهید دقت کنید که رنگ مناسب با آن خدمات را برای دیوارها، مبلمان، تجهیزات و کف زمین انتخاب کنید. دقت کنید که رنگ قسمت‌ها یا اتاق های مختلف هم باید باهم هماهنگی داشته باشد.

رنگ‌ها هر چه روشن تر باشد فضای آرایشگاه شما دل‌باز تر خواهد بود. همچنین رنگ‌های روشن این خاصیت را دارند که می‌توانند فضا را بزرگ‌تر از اندازه واقعی خود نشان دهند. اگر فضای سالن زیبایی شما کوچک است انتخاب رنگ‌های روشن کمک بزرگی به بزرگ نشان دادن فضا خواهد کرد.

اما یادتان باشد در طراحی دیزاین سالن زیبایی چنانچه از فضای بزرگی برخوردار هستید قرار نیست رنگ های روشن را کنار بگذارید یادمان باشد که چه فضا کوچک باشد چه بزرگ اولویت را روی رنگ های روشن بگذارید با این تفاوت که در فضای بزرگ تر می‌تواند از ترکیب رنگ تیره نیز استفاده کنید.

نکته سوم: اهمیت نورپردازی در سالن زیباییدکوراسیون و دیزاین سالن زیبایی زنانه و آرایشگاه شیک، ناخن و بانوان

نور از مهم‌ترین فاکتور ها در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی است.
در سالن های زیبایی برای ایجاد نور طبیعی از رنگ های سفید و زرد برای بهتر دیده شدن، راحتی کار برای آرایشگران و همچنین نزدیکی

البته باید دقت داشته باشید که نورپردازی برای هر بخش از سالن های زیبایی باید با لاین های دیگر در سالن متفاوت باشند، به‌عنوان مثال در بخش‌هایی که مخصوص آرایش می‌باشند بهتر است محیط کاملاً روشن باشد و در مقابل از اتاق ماساژ از نور های ملایم استفاده می شود.

 

چند نکته مهم در نورپردازی سالن زیبایی:

-از لامپ های مناسب در سالن زیبایی استفاده کنید چرا که لامپ‌ها نه تنها به تنهایی به کمک نور طبیعی می‌آیند تا سالن روشن تر نشان داده شود، بلکه باید محیط آرامی را نیز برای مشتریان نیز خلق کند. معمولاً در سالن‌ها از لامپ های فلورسنت (مهتابی) استفاده می‌شود اما استفاده از چراغ های دیوارکوب یا پایه‌دار نیز ایده‌ای جالب برای ایجاد فضایی رمانتیک و زیبا است.

-دقت کنید که فضای شما باید آن قدر روشنایی داشته باشد که مشتریان و حتی خود شما در آن احساس آرامش و راحتی را بتوانید به‌دست بیاورید، چرا که هیچ مشتری ای دوست ندارد زمان انتظار خود را در یک محیط تاریک و بی روح سپری کند پس اگر هدفتان ایجاد محیطی زیبا برای سالن زیبایی خود است، باید نور جزو مهم‌ترین هدف شما باشد.

– برای اتاق‌ها و یا لاین های مختلف خود بر حسب تمرکز روی هر لاین می توانید از نور های با هارمونی مشخص برای اتاق‌ها و لاین های مختلف استفاده کنید تا جذابیت سالن شما بیشتر شود.

-دقت کنید که برای روشنایی سالن زیبای خود سعی کنید از تمام نور طبیعی سالن استفاده کرده باشید، همچنین ترکیب نور سفید و زرد را در سالن خود داشته باشید چرا که رنگ پوست را بهتر نشان می‌دهد.

-در اطراف آیینه سالن خود حتماً از نورپردازی مناسب استفاده کنید چرا که رضایت مشتری زمانی جلب می‌شود که چهره خود را با نورپردازی مناسب ببیند.

-زمانی که مشتری روی صندلی قرار دارد برای از بین بردن سایه‌ها سعی کنید نور در هر دو طرف آیینه قرار داده شود تا نور مستقیم تأمین شود برای این منظور باید از لامپ های با نور گرم استفاده کنید. استفاده از لامپ های کوچک احتمال ایجاد سایه را بیشتر می‌کند و باید در چنین مواردی روشنایی دیواری به سمت صورت باشد.

-سعی کنید در سقف سالن به‌جای دیوارها از نور استفاده کنید که کاربرد و زیبایی بیشتری به سالن شما می‌دهد.

 

نکته چهارم: چیدمان و فضا در طراحی دکوراسیون سالن زیباییدیزاین سالن زیبایی وآرایشگاه زنانه دکوراسیون مشاور طراحی

در خصوص نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی سالن زیبایی باید توجه شود که قسمتی که نزدیک به در ورودی سالن زیبایی می‌باشد را به بخش پذیرش اختصاص دهید و قسمت مرکزی سالن را که به بخش پذیرش دسترسی راحت تری دارد را به بخش نشیمن و انتظار مشتریان خود قرار دهید و سپس برای بخش های مختلف خود فضاهای مجزا با استفاده از اتاق یا پارتیشن اختصاص دهید.

در طراحی و اجرای دیزاین سالن آرایش زنانه به یاد داشته باشید که هر سانت از فضای شما اهمیت دارد و دقت کنید که فضای شما به صورت متوازن بین بخش های مختلف تقسیم شود. یادتان باشد که برای هر بخشی با توجه به سرویسی که قرار است ارائه دهید، اندازه مناسبی در نظر بگیرید. سعی کنید این اندازه‌ها را رعایت کنید.

سالن زیبایی شما هر اندازه‌ای که دارد باید از نظر نوع چیدمان به‌صورتی باشد که مشتری در آن احساس آرامش داشته باشد و بدون ترس از برخورد با اشیا یا مزاحمت برای دیگران، بتواند در آن رفت‌وآمد کند، پس از تمام فضاها به خوبی استفاده کنید و محل نشستن برای مشتری باید در بهترین نقطه از سالن تعبیه شود.

چند نکته مهم در طراحی چیدمان سالن زیبایی

– سعی کنید از صندلی های بزرگ و یا کنسول های زیاد در سالن استفاده نکنید.

-فضایتان را به طرز افراطی پر نکنید باید دقت کنید که کم هم زیاد است! یعنی هر چقدر ساده‌تر و شیک تر بهتر!

-از پارتیشن برای جدا کردن لاین های مختلف استفاده کنید.

-از اهمیت آیینه در طراحی چیدمان غافل نشوید و سعی کنید روی دیوارها و حتی در کمدها نیز آیینه نصب کنید تا محیط روشن تر و بزرگ تر به نظر برسد.

-از آنجایی که در بسیاری از مواقع از رنگ سفید به‌عنوان رنگ قالب در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی استفاده می‌شود باید دقت کنید که نباید از دیوارها غافل شوید و با استفاده از تابلوها و تزئینات با جلوه عالی می‌توانید محیط را بسیار زیبا و جذاب کنید و در سایر بخش‌ها نیز می‌توانید از وسایل تزئینی استفاده کنید که البته به رنگ این تزئینات و هارمونی داشتن با دیزاین سالن و رنگ قالب سالن باید دقت داشته باشید.

-از دیگر موارد مهمی که برای طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی زنانه باید در نظر داشته باشید به رنگ، جنس مناسب کف پوش سالن، استفاده از گل و گیاه و همچنین به کار بردن خلاقیت در نحوه چیدمان و بخش‌بندی فضا و سایر کارها اشاره کرد.

– از پوسترهایی با موضوع طبیعت در دکوراسیون آرایشگاه خود استفاده کنید.

-سعی کنید به دیوارها، گرافیک و بافت خاصی دهید.

-مشتریان شما علاقه‌مندند که از یک سالن دارای فضای شیک خدماتشان را دریافت کنند، بنابراین سرمایه‌گذاری خوبی روی دیوار های سالن داشته باشید، به‌عنوان مثال می‌توانید از دیوارهای چوبی، نوارهای رنگی و قرار دادن تابلوهای زیبا در دیوارها استفاده کنید.

-سعی کنید به‌جای استفاده از مدل های مو، آرایش های فشن و … از عکس های آرامش بخشی همچون عکس طبیعت بر روی دیوار های سالن استفاده کنید.

-رنگ دیوارها را سعی کنید روشن کنید یعنی هر چه روشن تر بهتر!

-به نظافت سالنتان اهمیت دهید.

سعی کنید مشتری از همان لحظه اول ورود به سالن شما احساس خوشایندی داشته باشد. یکی از عوامل ایجادکننده حس رضایت این است که کف سالن شما کاملاً تمیز باشد، همچنین سرویس ها، صندلی ها و مبلمان. پس به نظافت سالن خودتان بسیار اهمیت دهید.

 

نکته پنجم: پیشخوان و پذیرش سالنپذیرش و کانتر سالن زیبایی وآرایشگاه طراحی دکوراسیون و دیزاین

پیشخوان و پذیرش سالن از اهمیت بالایی در سالن‌ها برخوردار است چرا که حکم ویترین سالن است و اولین مکانی است که مشتریان با آن مواجهه می‌شوند؛ و قضاوت مشتریان اکثراً بر اساس همین پیشخوان و قسمت پذیرش شکل می‌گیرد.

چند نکته در خصوص طراحی کانتر و بخش پیشخوان سالن زیبایی:

-می توانید کفپوش یا ارتفاع قسمتی که کانتر و میز پذیرش در آن واقع‌شده را متفاوت از سایر بخش های سالن در نظر بگیرید؛ و همچنین این تفاوت در نور هم می‌تواند اعمال شود.

-از لوگوی سالن می‌توانید در قسمت پیشخوان سالن استفاده کنید.

-سعی کنید بخش پذیرش شما از محل انجام کارهای آرایشی فاصله داشته باشد تا مشتریان به حریم خصوصی یکدیگر وارد نشوند.

-قسمت پذیر و میز پذیرش باید روبه روی در ورودی سالن تعبیه شود چرا که اولین مکانی که مشتری باید ببیند میز پیشخوان سالن است.

– از قرار دادن لوازم خرده، خوراکی و لوازمی که در بخش پذیرش مورد نیاز نیست و چهره نامناسبی به بخش پیشخوان می‌دهد استفاده نکنید.

-سعی کنید برای ایجاد فاصله بین مشتری و بخش پذیرش از یک دیوار بلند تر از سطح صندلی استفاده کنید و چیزی که در طراحی های سالن های زیبایی مدرن می‌بینیم این است که در طراحی کانتر ورودی به شکلی طراحی‌شده که منشی زمانی که پشت میز نشسته است پشت میز دیده نمی‌شود.

 

انتخاب مبلمان در قسمت پذیرشپذیرش سالن زیبایی و آرایشگاه دکوراسیون و دیزاین

به‌جای استفاده از صندلی در بخش پذیرش حتماً از مبلمان راحتی برای استراحت و انتظار مشتری استفاده کنید دقت داشته باشید که انتخاب مبلمان از نظر سایز متناسب با فضای سالن شما باشد چرا که در صورت بزرگ بودن مبلمان می‌تواند شکل نازیبایی به محیط سالن ما بدهد.

 

 

 

 

 

 

 

گریماتور-حسین شیردل-اینستاگرام

اینستاگرام گریماتور