مشاوره برندینگ(برند سازی) و بازاریابی سالن های زیبایی و آرایشگاه

برندینگ سالن زیبایی  چه تاثیری در پیشرفت سالن زیبایی شما می تواند داشته باشد؟

اگردر حوزه زیبایی فعالیت دارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را حتما مطالعه واقدام به عمل های آن را انجام دهید.

 

در سال های اخیر شدت رقابت بین سالن های زیبایی افزایش چشمگیری داشته، به نحوی که تبدیل به یک بازار کاملا رقابتی شده است.اما سوال اینجاست که

چند برند سالن زیبایی معروف در منطقه شماست؟

آیا رقابت بین سالن های برند منطقه شما بسیار است؟

قطعا سالن هایی که تبدیل به برند شده اند از حاشیه امنیت بالاتری نسبت به سالن های دیگر برخوردار شده اند و شاید این را بتوانیم بیان کنیم که حتی رقیبی ندارند! اما آیا اتفاق افتاده است که شما به این بیندیشید که ویژگی بارز این سالن ها در چیست؟

استراتژی پنهان سالن های برند از کجا نشات گرفته است؟

و  ترفند ها و تکنیک های برندسازی این سالن ها چه می تواند باشد؟

پاسخ به این سوالات می تواند شناخت گسترده ای نسبت به برندسازی در سالن های زیبایی  به شما همکاران عزیز بدهد.

برندینگ سالن زیبایی-برندسازی سالن زیبایی

 

 

برندینگ سالن زیبایی

 

امروزه برند با تعریفی که ما از آن آگاهیم (سرشناس بودن) تفاوت دارد، چرا که برند فقط سرشناس بودن نیست، ممکن است یک تبهکار هم سرشناس باشد اما آیا برند هست؟ قطعا خیر.

می توان گفت که برنددرسالن زیبایی یعنی تجربه ای که در ذهن مشتری شکل می گیرد! یعنی آن چیزی راجع به ما و در غیاب ما در مورد سالن به همکاران و دوستان خود می گویند.

به طور خلاصه برندینگ در سالن های زیبای یعنی تمایز،تفاوت، خاص بودن در کنار کیفیت و خدماتی که ما بعد از کار به مشتری می دهیم و ایجاد حس خوب. اینکه برای مشتری سخت باشد که بخواهد سالن دیگه(رقیب)را برای استفاده از خدمات خود انتخاب کند،اینکه سالن و آرایشگاه زیبایی ما را به دیگران ترجیح دادن و اینکه کلاس خودشان را با سالن ما بالا ببرند!

برندسازی سالن زیبایی

تفاوت بین برندسازی و بازاریابی سالن های زیبایی

 

در بازاریابی تفکر این است که ببینیم مشتری چه می خواهد و تحریکش کنیم و خدمات خود را به مشتری سالن ارائه دهیم.اما در برندینگ تفکر باید این باشد که ما چه داریم که مخاطب به دنبالش هست!

بازایابی درسالن مثل این است که شما مشتریان خود را به استفاده از خدمات سالن تشویق و ترغیب می کنید اما آن دلیلی که مشتری می خواهد از خدمات ما استفاده کند برندینگ ماست!

 

 

اجرای برندینگ یا بهتر بگویم برندسازی در حیطه های مختلفی انجام میشود که پرکاربردترین آن برای شخص (Personal Branding)  یا برای خود سالن صورت می گیرد که مجموعه گریماتور به صورت تخصصی مشاوره و اجرای برندینگ سالن زیبایی و آرایشگاه ها را برعهده دارد.

 

هدیه به مدیران سالن های زیبایی!!!

مدیران سالن های زیبایی

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره حتی رایگان! به راحتی می توانید با

حسین شیردل( مدیر وب سایت و مشاور برندینگ سالن های زیبایی) درارتباط باشید.

تلفن تماس:021-22445406    و  09120561585

 

مدیریت سالن زیبایی-مشاوره و کوچ آرایشگاه زنانه حسین شیردلدریافت مشاوره

اموزش مدیریت و برندسازی سالن زیبایی و برندینگ

ویژگی های یک سالن زیبایی برند

 

  1. مدیریت آموزش دیده شده و کارآمدی
  2. از المان ها و عناصر مشخصی برای خود استفاده کند.
  3. سالن باید به سادگی در بین مردم تبلیغ شود و جزو سه سالن برتر منطقه باشد.
  4. سالن ثبت شده و دارای حمایت حقوقی باشد.
  5. فعالیت های دائمی در اینستاگرام و تبلیغات محیطی
  6. داشتن لباس، دیزایت، تجهیزات ست
  7. داشتن برنامه کاری و مشخص یک ماهه و یک ساله
  8. به کار گرفتن تیم متخصص و با تجربه
  9. بهداشت، نظافت و ایمنی عالی
  10. ارائه خدمات پذیرایی
  11. رزرواسیون آنلاین
  12. داشتن مشاور سالن و بازاریابی
  13. تعامل و همکاری با فعالان  حوزه زیبایی
  14. نمایش دائمی توانمندی های سالن
  15. و…

 

 

7 اشتباه رایج برندینگ سالن زیبایی

 

برند سازی فرایندی است که زمان ماشه آن را می کشد. و اشتباه اغلب سالن ها این است که منتظر نتایج زود بازده چند ماهه هستند و بعد از اینکه سریع به نتیجه نمی رسند فعالیت برند سازی خود را کنسل می کنند.

در ادامه به پنج اشتباه سالن های زیبایی می پردازیم.

 

1:بی ثباتی

ثبات در ارائه خدمات با کیفیت، در مشتری مداری، تجهیزات و متریال های معتبر و … می تواند مشتریان شما را بیش از پیش افزایش دهد.

اشتباهی که سالن های زیبایی بعد از اینکه سالنشان بزرگ و مشتریان زیادی به آن مراحعه کردند، این ثبات را فراموش یا کمرنگ می کنند و بعد از مدتی مشتریان آنها سالن های رقیب را انتخاب می کنند.

2:تقلید از سایر سالن ها

اشتباهی که سالن های زیبایی مرتکب می شوند این است که تمایل دارند بدون هیچ تغییر از سالن های برند و معروف منطقه خود تقلید کنند و بدون هیچ پیش بینی واقع بینانه ای تصور می کنند که ما هم شبیه آنها خواهیم شد. اما یادمان باشد شبیه سالن برند منطقه بودن نمی تواند اعتماد ایجاد کند.و در مشاوره سالن زیبایی بسیاری از این موارد پیش می آید که به اشتباه آن را انجام می دهند.

بجای تقلید ایده خلاقانه و متفاوت بگیرید و آن را در سالن خود پیاده کنید.

3:تلاش بیش از حد برای جذب همه مشتریان

در مشاوره به سالن های زیبایی  بسیار تاکید می شود که همیشه به دنبال مشخص کردن طیف مشتریان خود باشید .بسیاری از سالن های برند تنها رمز موفقیت آنها همین امر بوده که خدمات خود را به همه مشتریان ارائه نمی کنند بلکه دارای مشتریان خاص متناسب با هویت و شخصیت سالن خوشان می باشند.بهتر است که از راضی نگه داشتن همه نوع مشتری اجتناب کرده و در عوض تلاش کنید تا با تمرکز بر کار خود و با حفظ برند هوشمندانه خود مشتریان خود را راضی نگه دارید.

 

4:استفاده از تصاویر نامناسب

از تصاویر و نمونه کار های خودتان به گونه ای در ارائه به مشتری استفاده کنید که کلیشه ای نباشد و نظر آنها را جلب کند.

مخصوصا در کاتالوگ، بروشور و اینستاگرام باید تصاویرو نمونه کار های شما از بهترین کارها انتخاب شود.

 

5:عدم سرمایه گذاری در اینستاگرام و وب سایت

بسیاری از پیچ های اینستاگرام سالن های زیبایی ای که در اینستاگرام فعالیت می کنند، فاقد جذایت محتوا شده اند، زیرا اکثرا از یک روش خاص پیروی می کنند و شبیه هم شده اند!

پیج های موفق سالن های زیبایی اهمیت فراوانی به آموزش، سرگرمی، تداوم محتوای روزانه یا هفتگی، هماهنگی و تناسب محتوا می دهند و مخاطب به راحتی با دیدن پیج سالن از هدف و رسالت سالن آگاهی پیدا خواهد کرد.

در زمینه وب سایت کافی است بررسی کنید و ببینید که سالن های برند باید در زمینه ایجاد وب سایت اقدام کنند، زیرا فقط اینستاگرام شهرت ایجاد نخواهد کرد بلکه ماندگار ترین تبلیغ برای سالن ما فضای جستجوی اینترنتی می باشد. زیرا ممکن است هر لحظه اینستاگرام یا شبکه های اینچنینی همانند تلگرام،  فیلتر و یا از بین بروند. و آن گاه این سوال را از خودتان بپرسید که آیا من بعد از حذف اینستاگرام در فضای رقابتی باقی مانده ام یا خیر؟.

6:وابستگی بیش از حد به عناصر برند سالن زیبایی خود

عناصر برند که در مقاله برندینگ سالن زیبایی به آن اشاره کرده ایم(لوگو، رنگ،شعارو…) تنها زمانی می تواند تاثیر گذار باشد که ما استراتژی برند خود را پیاده و آنگاه برای شناخته شدن به آن نیاز داریم نه اینکه قبل از هیچ اقدامی بخواهیم بر روی این عناصر تمرکز بکنیم.

7: عدم استفاده از مشاور سالن زیبایی

بدون هیچ تبلیغی شاید برایتان جالب باشد که از 120 برند برتر در حوزه زیبایی نظر سنجی بعمل آمده و بیش از 80 درصد این برند ها از مشاوران آگاه و خبره در این زمینه استفاده کرده اند، در ارتقا و پیشرفت سالن خود حتما از مشاوره سالن زیبایی و مشاورین برندینگ استفاده کنید. به قول ضرب المثل معروف ایرانی ها «تو مو بینی و من پیچش مو»

برای تبدیل شدن سالن خود به  یک سالن برند خوشحال خواهیم شد در خدمت شما باشیم.

مشاوره سالن زیبایی+برندینگ سالن زیبایی

 

استراتژی خود رادر برندینگ سالن زیبایی مشخص کنید:

 

استراتژی یعنی مسیری که من از وضعیت امروز و حال به آینده و وضعیت مطلوب قرار است برسم گفته می شود.

در این مسیر نوع انتخاب ها، تصمیم ها، مشاوره ها و کنش ها و واکنش هایی که من در برندینگ سالن زیبایی خودم انجام می دهم استراتژی من را مشخص می کند.

 

استراتژی یعنی اینکه من چه کارهایی را نکنم که موفق بشم!

 

 

این سوال را از خود بپرسید که مشتریان و حتی پرسنل راجع به ما(مدیر سالن) و سالن ما چه می گویند؟

این تصویر ذهنی می تواند جایگاه برند ما را مشخص کند.

 

تحلیل و بررسی رقبا

تا به حال به نوع فعالیت های سالن های برند منطقه خود و حتی کشور توجه کرده اید؟ همیشه در بازار رقابتی تحلیل و سپس ایده گرفتن جزو اقدامات عالی در موفق شدن و افزایش برندینگ سالن زیبایی بوده است البته این ایده نباید تکراری و باید کاملا متمایز و خلاقتر باشد.

 

 

ما به همه خدمات نمی دهیم!

اگر قرار است در مسیر برندینگ سالن زیبایی به توفیق بالایی دست پیدا کنید این را باید در نظر داشته باشید که جنس و نوع مشتریان خود را باید مشخص کنید. اشتباهی که اکثر سالن های زیبایی مرتکب می شوند و تمایل دارند که همه را داشته باشند و هیچ کس را ندارند!

همه افراد قرار نیست مخاطب ما باشند بلکه سالن و مجموعه های برند مشتریان خود را مشخص کرده اند و پیرو آن تبلیغات خود را خواهند داشت.

 

المان ها و شخصیت خود را با مشتریان در میان بگذارید.

اینکه مشتری ما را بشناسد و چطور بشناسد و هدفمان در ارائه خدمات مشخص باشد بسیار مورد تاکید می باشد.

یعنی اینکه مشتری را آشنا کنیم با نوع خدمات خود و اینکه چقدر به مشتری در ارائه خدمات اهمیت می دهیم و مشتری حس خوبی را نسبت به ما داشته باشد می تواند شخصیت فوق العاده را برای ما به وجود بیاورد.

 

 

 

آموزش پرسنل و مدیریت سالن زیبایی

امروزه پرسنل و آرایشگران سالن جزو اصلی ترین راه های برند سازی سالن زیبایی ما می باشند.

شما تصور کنید سالنی را که خدماتی با کیفیت و با بهترین متد انجام می دهد اما پرسنل آن از آداب معاشرت و رفتار حرفه ای ای برخوردار نباشد، به نظر شما چه اتفاقی خواهد افتاد؟ قطعا مشتریان سالن با افت محسوسی مواجه خواهند شد.

پس قطعا باید پرسنلی با مهارت های ارتباطی بالا، مشتری مدار و آداب دان استخدام نمود، و اینکه همیشه پرسنل خود را با برگزاری کلاس های مهارت های ارتباطی برای پرسنل خود به روز کرد.

برای آموزش پرسنل سالن خود با ما در تماس باشید.

 

نقش داشتن مشاور برندینگ سالن زیبایی

 

امروزه سالن های برند از مشاوره سالن زیبایی بخصوص در خصوص مشاوره برندسازی در سالن های خود استفاده می کنند و اکثر سالن هایی که در ان فعالیت داشته ایم حتما از یک مشاور آگاه وبا تجربه بهره برده اند.

برای پیاده سازی برندینگ سالن خود و به نتیجه رسیدن سریع حتما از مشاوره در سالن ها استفاده کنید.

برخی از خدمات مشاوره ما به شما:

آموزش مدیران و پرسنل سالن زیبایی

برند سازی شخصی

منابع انسانی

اینستاگرام

تنظیم قرارداد کاری پرسنل زیبایی

مشتری مداری ووفادار سازی مشتریان

تبلیغات و جذب مشتری

دکوراسیون سالن زیبایی

روش های قیمت گذاری و تخفیف دادن خدمات زیبایی

و…

 

آموزش مدیریت و برندسازی سالن زیبایی

 

 

هدیه به مدیران سالن های زیبایی!!!

در صورت نیاز به مشاوره اختصاصی رایگان! به راحتی می توانید با حسین شیردل( مدیر وب سایت و مشاور برندینگ سالن های زیبایی) درارتباط باشید.

 

 

موفقیت در کمین شماست!

 

منبع: گریماتور

گریماتور-حسین شیردل-اینستاگرام

اینستاگرام گریماتور