قرارداد اپراتور لیزر یکی از انواع قرارداد کار است و یک قرارداد کاربردی برای کلینیک‌های زیبایی و مطب‌های پوست و مو که خدمات لیزر را انجام می‌دهند می‌باشد.

اگر صاحب یک دستگاه لیزر هستید یا اگر شخصی هستید که تمایل دارید در این سمت شغلی مشغول به فعالیت شوید، ابتدا لازم است که درباره قوانین و شروط این رابطه کاری، اطلاع کسب کنید و همچنین درباره قواعد مرتبط با محتوای متن قرارداد اپراتور لیزر نیز آگاه باشید. در این صورت می‌توانید با خیال آسوده‌تری این قرارداد کاری را امضا کنید.

با افزایش روزبه‌روز خدمات لیزر و افزایش نیاز و تمایل به استفاده از خدمات لیزر، تعداد مراکزی که خدمات لیزر را ارائه می‌دهند، بسیار بیشتر شده است. به همین علت لازم است که اشخاصی که برای کار با این دستگاه استخدام می‌شوند را اصولی و مطمئن استخدام کرد و نمونه قرارداد اپراتور لیزر برای استخدام اپراتور لیزر از واجبات است.

نمونه قرارداد اپراتور لیزر چگونه قراردادی است؟

نمونه قرارداد اپراتور لیزر درواقع یک قرارداد استخدام است؛ یعنی اینکه به‌واسطه این قرارداد، یک نیروی انسانی برای انجام کار مشخصی به خدمت گرفته می‌شود. در این قرارداد نیز دقیقاً همین کار انجام خواهد شد. به این صورت که یک نیروی انسانی برای کار با دستگاه لیزر و به‌عنوان اپراتور استخدام می‌شود. این شخص باید در ساعت مشخصی در محل کار حضور داشته باشد و اموری که به او سپرده می‌شوند را انجام دهد. به همین ترتیب نیز برای او حق‌الزحمه‌ای در نظر گرفته خواهد شد که کارفرما ملزم است حق الزحمه یا حقوق اپراتور را به صورت ماهانه پرداخت کند.

رابطه میان کارفرما و اپراتور لیزر، دقیقاً رابطه کارگری و کارفرمایی است و این قرارداد مطابق با قانون کار نوشته می‌شود و همچنین این قرارداد باید از قانون تأمین اجتماعی نیز پیروی کند. البته با توجه به شرایط مختلف، شما می‌توانید به‌منظور تنظیم نمونه قرارداد اپراتور لیزر، از انواع قرارداد کار بهره ببرید.

 

انواع نمونه قرارداد اپراتور لیزر

شرایط کاری شما، نوع قراردادتان را نیز مشخص می‌کند. برای مثال اگر تمایل داشته باشید که اپراتور لیزر را برای تمام ساعت کاری روزانه در اختیار داشته باشید، قرارداد کار موقت برای شما مناسب خواهد بود. شما می‌توانید برای این قرارداد مدت تعیین کنید. برای مثال شما می‌توانید برای چند ماه یا حتی یک سال همکاری با اپراتور لیزر توافق کنید و مدت قرارداد را نیز برای این بازه زمانی در نظر بگیرید.

در حالت دیگر، اگر اپراتور لیزر کمتر از 8 ساعت برای شما کار می‌کند و ساعت کاری روزانه او 4 الی 5 ساعت است، می‌توانید از قرارداد کار ساعتی استفاده کنید. به این صورت که درازای ساعاتی که نیروی کار مشغول به کار است، حقوق قانونی او را محاسبه می‌کنید و به او می‌پردازید.

نکته مهم در خصوص انواع متن قرارداد اپراتور لیزر این است که شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط مختلف با یکدیگر همکاری کنید اما هر نوع از قرارداد کار را که در نظر گرفته باشید، بازهم ملزم هستید که به قوانین مرتبط با قانون کار و قانون تأمین اجتماعی توجه داشته باشید و به آن‌ها عمل کنید؛ زیرا عمل نکردن به این قوانین می‌تواند برای شما جریمه و خسارت زیادی به همراه داشته باشد.

 

حقوق و مزایا اپراتور لیزر را چگونه تعیین کنیم؟

به صورت کلی حقوق و مزایای اپراتور با توجه به حقوق و مزایای شورای عالی کار تعیین می‌شود شورای عالی کار و قانون کار، کارفرما را ملزم می‌کنند که به‌منظور در اختیار گرفتن نیروی انسانی، باید حقوق پایه اداره کار را بپردازد و این امکان وجود ندارد که حقوقی کمتر از حقوق پایه پرداخت شود؛ اما در بیشتر کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی و زیبایی این موردتوافقی است.

اما سوال اینجاست که اگر ما بخواهیم برای ساعت های کمتری با اپراتور لیزر همکاری کنیم شرایط پرداخت حقوق و مزایا چگونه خواهد بود؟

در ابتدا باید به این مورد اشاره‌کنیم که ابتدا کلینیک ها می توانند حقوق پایه را نسبت به تعداد ساعات حضور نیروی کار محاسبه کنند، یعنی اگر شما به صورت ساعتی نیز مشغول به کار هستید، کارفرما می تواند بر اساس ساعاتی که کارکرده‌اید به شما حقوق و مزایا بدهد. البته نکته مهم این است که ملاک تعیین این مبالغ براساس حقوق اداره کار است. برای مثال شما می‌توانید محاسبه کنید که 5 ساعت کار روزانه براساس حداقل حقوق اداره کار، چه میزان خواهد بود؛ بنابراین، یادمان باشد اگر کاره پاره وقت یا ساعتی نیز داشته باشیم، مستحق دریافت حقوق، مزایا، سنوات و غیره هستیم.

 

تعهدات و شروط

با اینکه این قرارداد مطابق با قوانین کار و تامین اجتماعی تنظیم می‌شود اما اشخاص می‌توانند در خصوص شیوه انجام آن و در حدودی که قانون به آن‌ها اجازه داده است، شروط و تعهداتی را تعیین کنند. این شروط و تعهدات در اکثر مواقع از طرف کارفرما است و در آن به نحوه استفاده از دستگاه لیزر اشاره می‌کند. کارفرما می‌تواند در متن قرارداد بنویسد که اگر شیوه استفاده اپراتور از دستگاه لیزر باعث خسارت و آسیب به دستگاه شود، اپراتور ملزم است که خسارت را پرداخت کند. همچنین کارفرما می‌تواند برای این مسئله، ضمانتی را نیز دریافت کند.

 

البته مشخص است که اگر خرابی دستگاه در اختیار اپراتور نباشد و به شیوه کارکرد او ارتباطی نداشته باشد، پرداخت خسارت نیز به عهده اپراتور نخواهد بود. علاوه بر مسئله خرابی دستگاه و شیوه استفاده از آن، طرفین می‌توانند شروط دیگری را نیز تعیین کنند.

 

قرارداد اپراتور لیزر در 5 صفحه و 14 بنده تعیین‌شده و کامل‌ترین قرارداد ممکن برای استخدام اپراتور لیزر می‌باشد.

همین حالا برای دریافت قرارداد اپراتور لیزر  اینجا کلیک کنید.

 

یا می توانید با ما در تماس باشید.

021-22445406

09120561585

 

 

گریماتور-حسین شیردل-اینستاگرام سالن زیبایی

 

 

منبع: وب سایت گریماتور