تبلیغات سالن زیبایی و بازاریابی آرایشگاه های زنانه

تبلیغات سالن زیبایی و بازاریابی آرایشگاه های زنانه یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که یک مدیر سالن زیبایی باید برای جذب مشتری و برند سازی سالن زیبایی خود به کار بگیرد.
در جلسات مشاوره با مدیران سالن های زیبایی و ورکشاپ های آموزشی مجموعه گریماتور به این موضوع می پردازیم که چگونه بازاریابی و تبلیغات هوشمندانه ای را داشته باشیم و نکات و ترفند های آن را به صورت VIP شرح می دهیم.

اما شما هنرآفرینان عزیز می توانید با مطالعه این مقاله به اطلاعات ارزشمندی در مورد تبلیغات و بازاریابی سالن های زیبایی دست پیدا کنید.

اهمیت تبلیغات و بازاریابی آرایشگاه های زنانه

 

بسیاری از مدیران سالن های زیبایی و آرایشگاه ها هیچ برنامه ای برای تبلیغات و بازاریابی سالن خود ندارند و اشتباهی که تصور می کنند این است که تبلیغات و بازاریابی را فقط گذاشتن نمونه کار در اینستاگرام می‌دانند.
شما تصور کنید که سالنی دارید که خدمات باکیفیت، پرسنل خوش برخورد، متریال های معتبر و برند و… برخوردار هستید و تنها راهی که شما می توانید این خدمات را به گوش مخاطبان و باز هدف خود برسانید، بازاریابی و تبلیغات هدفمند است.

 

بیوتی کوچ و کوچینگ و مشاوره سالن های زیبایی و آرایشگران

مهم‌ترین راه های تبلیغات سالن زیبایی و آرایشگاه ها

تبلیغ آرایشگاه زنانه

راه اول:

بازاریابی ویروسی یا همان بازاریابی دهان به دهان

یکی از مهم‌ترین و ارزان‌ترین و البته راحت‌ترین نوع تبلیغات برای سالن همین تبلیغات و بازاریابی دهان به دهان می باشد.

بازیابی ویروسی یعنی یک مشتری زمانی که از خدمات ما راضی باشد، سالن ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کند و دیگران نیز ترغیب می شوند که از خدامت سالن ما دیدن و استفاده کنند.

خانم ها در وهله اول یک سالن زیبایی را بر اساس معرفی دوستان و آشنایان انتخاب می کنند. و 55 درصد انتخاب یک سالن از طرف مشتری را بازاریابی ویروسی شامل می شود.

وظیفه ما در بازاریابی ویروسی درتبلیغات سالن زیبایی چیست؟

اگر می خواهید به تبلیغات و بازدهی بالایی دست پیدا کنید، همیشه روی مشتریان فعلی خود، تمرکز کنید، موردی که سالن دارها کمتر به آن می پردازنند و تصور اشتباه آن‌ها این است که زمانی که مشتری ما را انتخاب کرد، پس دیگه همه چی تمومه!
در حالیکه یادمان باشد که وفادار سازی مشتریان با دریافت یک خدمت از ما به وجود نمی آید و با هر بار مراجعه او به سالن ما باید این وفادار سازی را در مشتریانمان تقویت و افزایش دهیم.

تبلیغ سالن زیبایی زنانه

راه های افزایش وفادار سازی مشتریان

1: افزایش کیفیت خدمات
2: قیمت‌گذاری صحیح و اصولی خدمات
3: افزایش مهارت های ارتباطی مدیر و پرسنل
4: ایجاد محیطی ملایم و متناسب با روحیه بانوان
5: دیزاین و دکوراسیون سالن
6: پذیرایی از مشتریان
7: قراردادن آفرها، هدیه ها، تبریکات، مسابقه و چالش و هرچیزی که در مشتری شور وشوق ایجاد کند.
8: ارتباط مستمر با مشتریان حتی در زمان حضور نداشتن درسالن
9: رعایت اصل صداقت با مشتری
10: مدیریت زمان مشتری

این موارد تنها نمونه ای از وفادار سازی مشتریان به مجموعه ما می باشد.

زمانی که مشتری به سالن ما وفادار شود و رضایت خاطر را به دست آورد آنگاه بازاریابی ویروسی (دهان به دهان) برای ما فعال می‌شود و می‌توان گفت ما بدون هیچ زحمتی بهترین نوع تبلیغات را برای خودمان به دست آوردیم، چرا؟ به دلیل اینکه میزان اعتماد افرادی که به واسطه بازاریابی ویروسی از خدمات ما استفاده خواهند کرد به مراتب بیشتر و نرخ ماندگاری و وفادار سازی آن‌ها نیز به مر اتب بیشتر خواهد بود.

در نتیجه تا می توانید روی بازاریابی ویروسی برای تبلیغات سالن زیبایی خود تمرکز کنید.

 

راه دوم:

بازاریابی در شبکه های اجتمائی

 

1: اینستاگرام:

می تواند گفت که درحال حاضر بهترین ابزار برای تبلیغات سالن زیبایی در بستر اینترنت همین اینستاگرام است!

با توجه به افزایش روز افزون این شبکه محبوب، همه سالن ها و آرایشگاه های زیبایی به این شبکه محبوب و البته عالی برای تبلیغ کسب و کار زیبایی خود روی آورده‌اند.

برای افزایش بازدهی اینستاگرام خود شبکه اجتمائی ما در اینستاگرام را دنبال کنید.

 

2: تلگرام:

زمانی که تلگرام فیلتر شد همه تصورشان بر این بود که دیگر نمی شود روی این کانال ارتباطی فعالیت کرد، اما همین حالا خود شما هم تلگرام دارید، با اینکه فیلتر است!

پس شما می توانید با ایجاد کانال های تلگرامی و قرار دادن محتوای ارزشمند این بازار عالی را نیز برای خود داشته باشید.

 

3: لینکداین:

شاید بسیاری از ما با این شبکه اجتمائی آشنا نباشیم، اما لینکداین یکی از شبکه هایی است که ما می توانیم مشتریان خاص و ویژه ای از آن‌ها به دست بیاوریم. کافی است در گوگل لینکداین را جستجو و درآن ثبت نام کنید و تبلیغات خود را درآن همین حالا استارت بزنید.

 

4: واتساپ:

یکی از بهترین کانال های ارتباطی ما با مشتریان وفادار و مشتریانی که ما اطلاعات آنها را دردسترس داریم واتساپ می باشد، شما می توانید با ایجاد گروه های واتساپ دقیقا استراتژی ای همانند تلگرام داشته باشید.

 

5: فیسبوک

با توجه به اینکه فیسبوک مالک اینستاگرام است و شما می توانید زمانیکه پست خود در اینستاگرام را قرار می دهید همزمان آن را در فیس بوک خودتان هم به اشتراک بگذارید به راحتی می توانید فضای فیس بوک را نیز برای خود داشته باشید.

 

یادتان باشد همه این شبکه ها مخاطبان خاص خودشان را دارند و به هیچ عنوان از هیچ‌کدام غافل نشوید.

 

راه سوم:

وب سایت و فضای اینترنت

طراحی سایت سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه

داشتن یک سایت تخصصی برای هر سالن ضروری است، تصور کنید که اینستاگرام فیلتر شود، آن وقت چه اقدامی برای ارتباط با مخاطبان خود می کنید؟

سالن هایی که امروزه از وب سایت برای ارتباط با مخاطبین و بازاریابی و تبلیغات خود استفاده نمی کنند، به زودی جایگاه خود را از دست خواهند داد، چرا که تمرکز روی یک رسانه ارتباطی در دنیای امروزه به هیچ عنوان جوابگوی شما نیست.

 

شما می توانید با هزینه بسیار پایین صاحب وب سایت تخصصی خودتون خواهید شد. تنها کافی است با همکاران ما تماس بگیرید و وب سایت تخصصی خود را سفارش دهید.

 

برای سفارش و دریافت اطلاعات کلی کلیک کنید.

 

شما در وب سایت خود به راحتی می توانید نمونه کارهای خود، فیلم ها و مقالات آموزشی خود را قرار دهید تا فضای گوگل را از آن خود بکنید.
همچنین عضویت در سایت های تبلیغاتی رایگان و تهیه فیلم های آموزشی در زمینه های مختلف کاری و قرار دادن آن در شبکه های قدرتمندی نظیر آپارات و یوتیوب می تواند شما را بیش از پیش مطرح و بزرگ تر بکند.

 

کافی است همین حالا اقدام کنید.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و شرکت در دوره آموزشی همین حالا تماس بگیرید.

02122445406

09120561585

مشاوره سالن های زیبایی- گریماتور

 

راه چهارم:

تبلیغات چاپی

بازاریابی و تبلیغ سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه

تبلیغات چاپی را به هیچ عنوان فراموش نکنید.
یکی دیگر از روش هایی که می تواند در بازاریابی آرایشگاه شما و تبلیغات سالن زیبایی شما تأثیرگذار باشد نصب بنر و تابلو های تبلیغاتی در مکان های پر رفت و آمدی نظیر فروشگاه ها، استخر و باشگاه های ورزشی و.. می باشد.
انتخاب یک متن تبلیغاتی جذاب و داشتن یک شعار تأثیرگذار می‌تواند تأثیرگذاری بنرتبلیغاتی ما را چندین برابر کند.
داشتن کاتالوگ از نمونه کارها و بروشور های آموزشی هم نمونه ای ایده عال برای تبلیغ به شمار می آید.
استفاده از کارت ویزیت در سالن حتماً پیشنهاد می شود، چرا که یکی از راه هایی که مشخصات ما در نزد مشتری باقی می‌ماند کارت ویزیت حرفه ای ما است.

 

 

 

راه پنجم:

همکاری با سایر مجموعه‌های فعال در حوزه زیبایی

تبلیغ سالن زیبایی و آرایشی و آرایشگاه

همکاری و مشارکت با سایر فعالان و کسب و کار های مربوط به بانوان که مخصوصاً در منطقه ما مشغول به فعالیت می باشند می تواند ایده ای عالی برای تبلیغ کسب و کار زیبایی ما باشد.
اگر کمی بررسی کنید در سطح منطقه شما خدماتی همچون مزون ها، آتلیه ها، باشگاه های ورزشی بانوان، استخر ها، مراکز خرید بانوان، لوازم آرایشی ها و بسیاری از خدمات دیگری که اختصاصاً برای بانوان به ارائه خدمات می پردازند و شما می توانید با این مجمموعه ها همکاری کنید و از تأثیرات فوق‌العاده آن بهره مند شوید.
سالن های بسیاری در ایران وجود دارند که تنها به واسطه همکاری با یک مزون دار توانسته اند به برند منطقه و شهر خود تبدیل شوند، پس حتماً روحیه همکاری و مشارکت را در خود ارتقا دهید.

 

 

راه ششم:

اطمینان دهید!

بازاریابی سالن آرایشی و زیبایی

مشتری تا زمانی که از خدماتی اطمینان پیدا نکند به هیچ عنوان اقدام به استفاده از خدمات ما را ندارد، چرا که اگر مشاهده کنید امروزه تنوع سالن ها و تعداد آن‌ها بیشتر از گذشته شده است و این تنوع حق انتخاب های گسترده ای به مشتریان می دهد که سالنی را انتخاب کنند که بهترین ها را ارائه می دهد.

6 راه ایجاد اطمینان به مشتری

1: قرار دادن نمونه کارهای خود دراینستاگرام، وب سایت و سایر رسانه های تبلیغاتی خود

2: داشتن دفترچه یا برگه‌های مخصوص رضایت مندی مشتریان و در معرض دید مشتریان قرار دادن آن‌ها

3: درخواست از مشتریان در خصوص انتشار رضایتمندی آن‌ها از سالن در قالب استوری اینستاگرام

4: دریافت فیلم هایی از مشتریان درخصوص رضایت آن‌ها از خدمات سالن

5: نوشتن جملاتی در موردرضایت از سالن در قالب برگه های گرافیکی زیبا

6: درخواست کامنت میزان رضایت از خدمات سالن در اینستاگرام و سایر کانال های تلگرامی و یا واتساپی

 

 

راه هفتم:

دکوراسیون سالن و آرایشگاه زیبایی

دکوراسیون سالن و آرایشگاه زنانه

دکوراسیون یک سالن نشان‌دهنده جایگاه سالن و آرایشگاه ما در سطح منطقه می‌باشد.

در دکوراسیون به رنگ‌بندی، تجهیزات، به‌روز بودن، جذابیت بصری و سایر المان‌هایی که یک مخاطب در آن احساس آرامش می‌کند توجه کنیم.
پیشنهاد می شود که هر ساله دکوراسیون سالن را آبدیت و تغییراتی هرچند کوچک در سالن ایجاد نمایید تا جذابیت سالن برای مشتری حفظ شود.
یادمان باشد جنبه تصوری و زیبایی‌شناسی یکی از مهم‌ترین المان‌هایی است که در خصوص خانم‌ها باید به صورت تخصصی و حرفه‌ای  برای تبلیغات سالن زیبایی انجام شود.

 

ضرب‌المثل عقل آدم‌ها در چشمشان است را همیشه مدنظر قرار داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

 

راه هشتم:

رعایت نکات بهداشتی و نظافتی

نظافت و بهداشت سالن زیبایی و آرایشگاه

شما سالنی ایده عال را تصور کنید که بهترین امکانات دارد، با بهترین پرسنل و بهترین موقعیت.
اما مثلاً سرویس های بهداشتی آن از بهداشت کافی و مناسبی برخوردار نیست و یا اینکه پرسنل و اطراف محیط کار پرسنل مرتب و بهداشتی نیست.
به نظر شما مشتری مجدداً به این سالن مراجعه خواهد کرد؟

بهداشت یکی از مهم‌ترین المان‌های موجود برای بازاریابی سالن زیبایی شماست، کافی است ما از یک سالن فوق‌العاده تمیز و مرتب برخوردار باشیم و با توجه به اینکه موارد بهداشتی مخصوصاً برای بانوان بسیار اهمیت دارد و با توجه به ریزبین بودن بانوان حتی نکات کوچک بهداشتی نیز از چشمانشان در امان نخواهد ماند.

مدیران سالن‌ها می‌توانند با تهیه آیین‌نامه بهداشتی در سالن و قرار دادن آن در معرض دید پرسنل و مشتریان به راحتی مسائل مربوط به بهداشت سالن را برطرف کنند.
در صورت امکان حتماً یک نیروی خدماتی و نظافتی را برای سالن خود استخدام کنید، به دلیل اینکه تأثیرات فوق‌العاده ای در برند سازی و تبلیغ سالن شما خواهد گذاشت.
ما را دنبال کنید تا از سایر راه های تبلیغاتی برای سالن‌های زیبایی باخبر شوید.

 

آموزش مدیریت و برندسازی سالن زیبایی

گریماتور-حسین شیردل-اینستاگرام

اینستاگرام گریماتور

 

 

موفق تر از همیشه باشید….