هفت مدرک آرایشگری چیست؟(مدارک فنی حرفه ای برای مجوز)

مدرک آرایشگری و دریافت این مدارک آرایشگری یکی از یکی از مهم‌ترین مراحلی است که برای تأسیس و دریافت مجوز سالن زیبایی به آن نیاز داریم . داشتن مدرک فنی حرفه ‌ای برای افرادی که قصد دارند به عنوان آرایشگر در سالن‌های زیبایی مشغول به کار شوند و یا قصد افتتاح سالن زیبایی و یا آموزشگاه را دارند لازم خواهد بود. شما پس از انجام اقدامات لازم برای دریافت مدرک باید در دوره آرایش و پیرایش شرکت کرده و در آزمون‌های عملی و تئوری امتحان دهید. سپس با توجه به نمره‌ای که از آزمون دریافت می‌کنید، مدرک فنی و حرفه‌ای به شما داده شده و می‌توانید مشغول به کار شوید.
در این مقاله قرار است به این موضوع بپردازیم که این هفت مدرک آرایشگری را بایستی برای کدام رشته ها دریافت کرد؟ اگر اطلاعی از این مدارک ندارید تا انتها با ما همراه باشید.
مدت زمان مطالعه 4 دقیقه!

مدرک اول: اصلاح صورت و ابرو

اصلاح نمودن صورت و ابرو یکی از پایه ترین کارهایی بود که یک آرایشگر باید انجام دهد؛ و همیشه هم مشتریان از این لاین به دلیل نیاز زیاد استقبال می کنند.
با این که امروزه شیوه های گوناگونی برای اصلاح کردن صورت در منزل وجود دارد؛ اما اغلب خانم‌ها ترجیح می‌دهند برای این کار به آرایشگاه مراجعه کنند. مواردی که برای اصلاح صورت در آرایشگاه انجام می شود شامل روش های مختلف بند انداختن است که باید به تمامی آنها تسلط داشت علاوه بر این برداشتن ابرو پایتخت سسی بوده و برای انجام آن با آموزش‌های حرفه‌ای نیاز دارید. شما در دوره آموزش اصلاح ابرو و صورت با اشکال هندسی چهره در بخش‌های مختلف اصلاح ابرو مانند مومک، تیغ، بند، رنگ کردن ابرو و همچنین شیوه های مختلف آشنا خواهید شد. تا آرایشگر بتواند ابروها را متناسب با فرم صورت مشتری حالت دهد و آنها را رنگ کند.

مدرک دوم: کوتاهی مو:

کوتاه کردن مو از جمله خدمات مهم آرایشگری باشد که از گذشته تا به امروز در آرایشگاه های زنانه و مردانه به مشتریان ارائه می‌شود.
این رشته در حال حاضر به دلیل نیاز مشتریان علاقه مندان زیادی را برای فعالیت به خود می بیند.
اما در دوره آموزش کوتاهی مو با آناتومی سر و صورت آشنا خواهیم شد و همه روشها و مدلهای کوتاهی مو کم کردن حجم مو حالت دادن به مو پیتاژ و غیره را آموزش خواهید دید. بعد از پایان دوره می توانید در آزمون های فنی حرفه ای شرکت نموده و مدرک پیرایشگر موی زنانه را دریافت نمایید.

مدرک سوم: شینیون مو:

از دیگر مدارک هفتگانه آرایشگری که برای آرایشگاه زدن نیاز دارید؛ مدرک شینیون مو می‌باشد. شینیون مو برای خانم ها مهم است؛ چرا که دوست دارند در مراسم و مجالس آراسته و زیبا باشند به همین جهت برای مدل دادن مو های خود به یک آرایشگر ماهر مورد میکند. آرایشگری که در دوره آموزش شینیون مو به شرکت کرده و مدرک آرایشگری موی زنانه را دریافت کرده میتواند به راحتی به این خواسته جامعه عمل بپوشاند و سرفصل های مهم که در این دوران تدریس می‌شود آماده سازی مو، صاف کردن و گرفتن وزی مو براشینگ و استفاده از ابزار آلات لازم برای مدل دادن به مو آموزش انواع مدل های شینیون و غیره اشاره کرد.
یک آرایشگر باید کار با سشوار، اتو مو و سایر ابزارهای حرارتی مو را بلد باشد، در صاف و فر کردن موها استاد باشد و بتواند موهای مشتری را به بهترین شکل شینیون کند.
هنرجو بعد از پایان دوره میتواند صورت مشتری را تشخیص دهد با توجه به آن و سلیقه مشتری بهترین مدل را برای انتخاب کند.

آیا شما قصد دارید سالن آرایشی یا آموزشگاه خود را تاسیس کنید؟
پیشنهاد می کنم همین الان از مشاوره رایگان مرکز مشاوره و کوچینگ صنعت زیبایی گریماتور استفاده کنید.

021-22445406

09120561585

برندسازی شخصی-برندینگ-بیوتی کوچینگ سالن های زیبایی و کلینیک زیبایی

مدرک چهارم: رنگ و مش:

رنگ کردن مو حرفه ای ترین و تخصصی ترین شاخص است و برای آن یک لاین آموزش جداگانه وجود دارد. این رشته بسیار پرطرفدار و مورد توجه بوده و یکی از شلوغ‌ ترین لاین های آرایشی به حساب می آید شما در این دو ره با انواع ترکیب رنگ مو، کاتالوگ خوانی رنگ مو، انواع روش های رنگ کردن مو مانند رنگ پایه، مش، هایلایت، ریشه گیری، رنگساژ مو، دکلره کردن مو و … آشنا می شوید. هنرجو در پایان این دوره باید به تمام تکنیک های رنگ مو بر اساس نیازهای مشتری مسلط باشد. را یاد خواهید گرفت آموزش هایی که در دوره آموزش رنگ مو عرضه می‌شود؛ شامل ترکیب رنگ های اولیه و ثانویه، شناخت رنگ ها، شناخت پایه رنگ ها، کاتالوگ خوانی، رنگ مو، رنگ ریشه و رنگساژ، رنگ کامل مو، پوشاندن سفیدی مو ها و تکنیک های گوناگونی مانند مش، بالیاژ، آمبره، هایلایت، سامبره و غیره می‌باشد. در پایان دوره و بعد از قبولی در آزمون فنی حرفه‌ای مدرک کاربر مواد شیمیایی را نیز دریافت می‌کنید.

مدرک پنجم: مانیکور و پدیکور ناخن

این رشته به‌تنهایی یکی از محبوب‌ترین لاین های صنعت زیبایی است.
شما در این دوره با همه ابزارهای مانیکور و پدیکور آشنا می‌شویم انواع شیوه‌های مانیکور و پدیکور خشک و تر را آموزش می‌بینید و در انجام مانیکور سالن، ژلیش ناخن، گذاشتن شیوه‌های گوناگون کاشت مانند پودر و ژل‌های اکرولیک انواع شیوه مواد گذاری مانند هلویی طبیعی، ترمیم مو و کاشت ناخن و غیره به مهارت کامل می‌رسید. مدرکی که در پایان این دوره به شما عرضه می‌شود و اینکه فنی حرفه‌ای آرایشگری ناخن بوده که داشتن آن لازم است آغاز کسب‌وکار شماست.

 

احتمالا مقاله شرایط دریافت جواز کسب آرایشگاه زنانه هم بدردتان بخورد.

مدرک ششم: آرایش صورت:

آرایش صورت برای جذاب ترین قسمت آرایشگری باشد این رشته با انواع لوازم‌آرایشی رنگ و ایده‌های تمام‌نشدنی برای آرایش چهره سروکار دارد که هر خانمی را به خود جذب می‌کند. برای اینکه بتوانید به یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای تبدیل شوید باید در آغاز با انواع فرم صورت آشنا شوید.
شما در این دوره با انواع لوازم و ابزار آرایشی آشنا می‌شوید، نحوه صحیح کار با آن‌ها را می‌آموزید، با انواع فرم چهره، نوع پوست و رنگ پوست آشنا می‌شوید و روی تکنیک‌های آرایشی مانند کانتور صورت، آرایش چشم، آرایش لب و. مسلط می‌شوید. 

مدرک هفتم: پاکسازی صورت

از هفت مدرک آرایشگری می‌توان به پاک‌سازی پوست صورت اشاره کرد. این رشته نیز یکی از خدمات آرایشگری بود که در سالن های زیبایی ارائه می‌شود درنتیجه نیاز است تا همه معرفی مربوط به آن را کاملاً فرا بگیرید و برای خدمات به مشتریان آماده شوید. سرفصل‌های مهم آن شامل شناخت پوست آشنایی با انواع ماسک های صورت لایه‌برداری و پیلینگ پوست روش‌های آبرسانی ماساژ صورت بستن منافذ باز پوست و به کارگیری دستگاه های مانند میکرودرم، آبریژن و اتوی صورت می باشد. 

 

برای حرفه ای شدن نیاز به مدرک بین المللی آرایشگری نیز دارید که میتوانید جهت دریافت این مدارک با ما در تماس باشید.

02122445406

09120561585

مدرک بین المللی آرایشگری برای مجوز و مهاجرت

مدرک بین المللی میکاپ و ناخن