اینستاگرام سالن زیبایی در حال حاضر بهترین ابزار برای جذب مشتری برای سالن های زیبایی است.

در این مقاله به مهم‌ترین تکنیک ها و روش های افزایش مشتری از طریق اینستاگرام سالن زیبایی و مدیریت پیج اینستاگرام می پردازیم.

کلی مطالب جدید در اینستاگرام گریماتور

گریماتور-حسین شیردل

تکنیک های جذب مشتری از طریق اینستاگرام سالن زیبایی

 

تکنیک اول: دیزاین و ظاهر پیج اینستاگرام

پیج اینستاگرام -آموزش اینستا

مهمترین شرط اساسی برای موفقیت سالن های زیبایی در اینستاگرام، داشتن یک پیج با چیدمان منظم، رنگ‌بندی مشخص و استفاده از عکس و محتوای باکیفیت است.

امروزه مشتریان کیفیت و حرفه‌ای بودن ما را در اینستاگرام بر اساس ظاهر شیک و باکلاس پیج قضاوت می‌کنند و اینکه داشتن یک پیج با ظاهر عالی می‌تواند جذابیت را برای فالو کردن و استفاده از خدمات ما بیشتر کند.

 

 

تکنیک دوم: تجاری کردن (بیزینسی) پیج اینستاگرام

 

قابلیت عالی ای که اینستاگرام برای کاربران به وجود آورده است، این است که شما با تجاری کردن پیج اینستاگرام می‌توانید اطلاعات دسترسی خودتان را به‌راحتی در دسترس مخاطبان خود قرار دهید.

همچنین از قابلیت عالی تجاری کردن پیج اینستاگرام این است که می توانید محتواهایی که چه در استوری و چه در پست ها بارگذاری می‌کنید را تجزیه‌وتحلیل کنید.

تنها با 5 دقیقه زمان می‌توانید از این قابلیت اینستاگرام استفاده کنید.

 

تکنیک سوم: رعایت اصل تداوم!

 

تداوم یعنی هر روز محتوا گذاشتن! یعنی همیشه جلوی دید مشتریان قرار داشتن! یعنی همیشه در دسترس بودن!

اشتباه بسیاری از مدیران سالن های زیبایی و آرایشگران این است که تصور می‌کنند که هر زمانی که حوصله داشتند و یا زمان کافی در اختیار داشتند، می‌تواند اقدام به فعالیت و محتوا گذاری (پست و استوری) در اینستاگرام بکنند، درحالی‌که با این کار و با توجه به افزایش رقابت سالن‌ها در اینستاگرام، مطمئن باشید خیلی زود جایگاه خودتان را به رقیبان خواهید داد!

مشاوره رایگان ما به شما!

همین حالا برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص اینستاگرام سالن زیبایی و کسب‌وکار زیبایی خود، با ما تماس بگیرید!

حسین شیردل (مشاور کسب‌وکار زیبایی) شخصاً پاسخگوی سؤالات شما همکاران عزیز خواهد بود!

02122445406

09120561585

حسین شیردل

 

تکنیک چهارم: رعایت و استفاده از الگوریتم های اینستاگرام

 

مهمترین الگوریتم های اینستاگرام شامل (هشتگ، تگ، لوکیشن) هستند.

اگر به موفقیت پیج زیبایی خود می‌اندیشید حتماً باید قوانین هشتگ گذاری (هشتگ منطقه، خدمات، برند) را آموزش ببینید تا بتوانید به‌راحتی از طریق اکسپلور به مشتری برسید.

استفاده از لوکیشن!

یکی از ضروری‌ترین مواردی که باید برای بیشتر دیده شدن از طرف همشهریان خود بکنید، استفاده از لوکیشن در استوری و پست‌ها می‌باشد. ما با قرار دادن لوکیشن منطقه خود، خیلی زود تر از سایر رقبا به مخاطبان خود نشان داده خواهیم شد.

استفاده از تگ و منشن در اینستاگرام!

تکنیکی عالی برای بدست آوردن مشتری و شانس دیده شدن شما از طرق اینستاگرام سالن زیبایی،  استفاده از تگ و منشن کردن مشتریان، همکاران و اینفلوئنسر ها و سایر خدمات مرتبط با کسب‌وکار زیبایی ما می‌باشد. به‌عنوان مثال شما با تگ کردن و استوری کردن پیج فروش لوازم‌آرایشی منطقه خود باعث می‌شوید که پیج لوازم آرایشی نیز در قبال تشکر، شما را استوری خواهد کرد و مخاطبان پیج لوازم آرایشی نیز با ما آشنا خواهند شد و ما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانیم مخاطبان خود را افزایش و شانس جذب مشتری از طریق آن پیج را بدست آوریم.

 

 

تکنیک پنجم: اجرای مسابقه و چالش با هدایای ارزشمند!

 

مسابقه و در قبال آن دادن هدایای ارزشمند، همیشه برای مخاطبان ما ارزشمند است و باعث موفقیت پیج ما خواهد شد.

هدف از مسابقه گذاشتن و چالش، درگیر کردن مخاطبان با ما و ایجاد جذابیت برای مشتریان و مخاطبان است.

پیشنهاد می‌کنم که در مقاطع مشخص اقدام به برگزاری مسابقه و دادن جایزه از قبیل هدیه و یا تخفیف بکنید تا ضمن افزایش فالوور، بتوانید مشتریانی را نیز به‌واسطه این مسابقه بدست آورید.

برای برگزاری مسابقه می‌توانید به‌عنوان مثال از مخاطبان خود درخواست کنید که شما را استوری کنند و پست آخر را لایک و 5 نفر از دوستانشان را تگ کنند. با این روش شما می توانید افراد بسیاری را با خدمات خود آشنا کنید.

.

 

تکنیک ششم: تبلیغ کنید اما هدفمند!

 

تبلیغات اینستاگرام مخصوصاً در حوزه زیبایی و بانوان بسیار گسترده و حساس است. چرا که با توجه به افزایش رقابت در این زمینه و اشباع شدن مشتریان خانم از تبلیغات گسترده‌ای که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد، جذب مشتری روزبه‌روز سخت تر خواهد شد.

بسیاری از آرایشگران تصور می‌کنند که نیازی به تبلیغات نیست! و من خودم می‌توانم با تولید محتوا به تنهایی به موفقیت برسم.

بله این دیدگاه درست است، اما اگر به دنبال رسیدن به موفقیت در کمترین زمان هستید، پیشنهاد می‌کنم که حتماً از تبلیغات برای توسعه کسب‌وکار زیبایی خود استفاده کنید.

آموزش اینستاگرام

خب حالا کجا تبلیغ کنم؟!

 

پیج های زیبایی حتماً در ابتدا باید به سراغ اینفلوئنسر های مرتبط با کسب‌وکار بانوان و زیبایی بروند، چرا که میزان به نتیجه رسیدن آنها از طریق این پیج ها به‌مراتب بیشتر از سایر پیج های تبلیغاتی است.

 

چند نکته در تبلیغات اینستاگرام سالن های زیبایی

 

1: پیج هایی که هدف تبلیغاتی شما هستند را حداقل یک هفته دنبال کنید و میزان تعامل آنها را بررسی کنید.

2: از پیج هایی که تبلیغات خود را در این پیج ها قرار داده‌اند، میزان موفقیت تبلیغات را جویا شوید.

3: به پیج هایی که با مبالغ پایین هر روزه به شما پیشنهاد می‌شوند و درخواست می‌دهند به هیچ عنوان تبلیغ ندهید.

4: تبلیغات خود را بعد از اینکه پیج شما از نظر دیزاین و محتوا به حد معقولی رسید شروع کنید

5: بعد از تبلیغ، پیج خود را قفل نکنید.

و کلی نکته دیگه!

آموزش اینستاگرام-ادمین اینستاگرام-پیج سالن زیبایی

 

تکنیک هفتم: تعامل برقرار کنید!

 

هرچه بیشتر با کاربران خود در تعامل و ارتباط باشید، سریع تر می‌تواند اعتماد آنها را برای استفاده از خدمات خود بدست بیاورید.

کامنت ها و دایرکت ها یکی از مهم‌ترین بسترهایی است که اگر بتوانیم مخاطب را به‌صورت حرفه‌ای توجیح کنیم، به راحتی از آنها مشتری خواهیم ساخت!

سعی کنید حتماً با همکاران خود و سایر همکاران مرتبط با خدمات بانوان در تعامل و ارتباط باشید.

 

تکنیک هشتم: خودتان و رضایت‌ها را نشان دهید!

 

اگر می‌خواهید مخاطب برای دریافت خدمات به شما اعتماد کند، باید خودتان، پرسنلتان و سالنتان را به مخاطب نشان دهید و از فضای موجود در سالن و جذابیت خود برای مخاطب چه در لایو و چه در پست ها و استوری ها محتوا بگذارید تا برای مخاطب انگیزه‌ای مضاعف برای استفاده و مراجعه به شما به وجود بیاید.

همچنین رضایت‌هایی که مشتریان بابت دریافت خدمات از شما داشته‌اند را حتماً در استوری ها و پست ها و لایو های خود قرار بدهید، چرا که میزان اعتماد مخاطب به دریافت خدمات از شما 3 برابر خواهد شد!

جذب فالوور

Woman showing an Instagram icon

تکنیک نهم: اقدام به عمل فالوور های خود را بخواهید!

 

چه در استوری و چه درپست و کپشن های خود سعی کنید که مخاطب نسبت به محتوای شما عکس‌العمل نشان دهد. مثلاً در استوری های خود با قرار دادن پرسش و پاسخ، نظرخواهی و … سعی کنید که عکس‌العمل مخاطب را نسبت به پیج خود بر انگیزید تا ازپیج شما برای مخاطب کسل‌کننده و یکنواخت جلوه ندهد.

 

 

در مشاوره‌هایی که توسط استاد شیردل به شما عزیزان ارائه خواهد شد 30 تکنیک خاص و تخصصی ویژه پیج های اینستاگرام سالن های زیبایی به شما مدیران و آرایشگران عزیز برای موفقیت در جذب مشتری به شما عزیزان ارائه خواهد شد.

برای موفقیت دیر نیست!

همین حالا تماس بگیرید.

02122445406

09120561585

گریماتور-حسین شیردل

 

نویسنده: حسین شیردل(مشاور کسب و کار زیبایی)

منبع:WWW.GRIMATOR.COM