طرح توجیهی تاسیس کلینیک پوست، مو و زیبایی- نمونه بیزینس پلن

بدون شک، امروزه راه اندازی و تاسیس کلینیک زیبایی به یکی از مهمترین و بهترین کسب‌وکارهای ممکن در ایران تبدیل‌شده است.چرا که میل به زیبایی روز به روز در افراد بیشتر می‌شود و این نیاز همچنان تا وجود تعداد زیاد کلینیک های زیبایی به قوت خود باقی‌مانده است، چرا که نیاز بازار بسیار بیشتر از این تعداد است.

جهت آشنایی با طرح توجیهی تأسیس کلینیک پوست و زیبایی این مقاله را مطالعه بفرمایید.
مدت زمان مطالعه 4 دقیقه!

بیزینس پلن کلینیک زیبایی (طرح توجیهی تاسیس کلینیک)

کلینیک های زیبایی به درمانگاهی گفته می شود که دارای مجوز از وزارت بهداشت و نظام پزشکی و دارای پروانه تخصصی خدمات زیبایی می‌باشد. و انواع خدمات و درمان های زیبایی در این مرکز ارائه می شود.

متقاضی دریافت مجوز کلینیک پوست و زیبایی حتماً باید متخصص پوست و زیبایی باشد و همچنین حداقل یک پزشک عمومی باید در کلینیک حضور داشته باشد.
اما در مورد مراکز زیبایی که خدمات تهاجمی ارائه نمی‌کنند، یک پزشک عمومی قادر خواهد بود خدماتی از قبیل تزریق ژل، بوتاکس، مزوتراپی، لیزر، آراف، هایو، فشیال و … را به همراه پرسنل آموزش دیده خود از قبیل اپراتور ها انجام دهد.
درآمد بالای کلینیک های زیبایی سبب شده که حتی بسیاری از سالن های زیبایی نیز اقدام به انجام خدماتی مثل لیزر بدون مجوز بکنند که درآمد بالا باعث شده ریسک این کار را گردن بگیرند!

با توجه به اینکه کلینیک ها و مطب های پوست و زیبایی زیر نظر پزشک فعالیت می‌کنند و دارای مجوز رسمی می باشند این علاقه و اعتماد را در بین مشتریان به خصوص بانوان به وجود آورده‌اند که مشتریان ترغیب شوند خدمات زیبایی و پوستی خود را در مراکز قانونی و زیر نظر پزشک معتبر انجام دهند و این باعث گرایش شدید و افزایش مشتریان کلینیک های زیبایی و مطب‌های پوست و مو شده است.

همچنین دلیل دیگر این افزایش تغییرات شگرفی که در چهره افراد و مخصوصاً بانوان ایجاد می‌شود و به زیباتر شدن آن‌ها کمک شایانی شده است که با توجه به نگاه بانوان به یکدیگر و گرایش بانوان به زیبایی و دریافت این خدمات ترغیب شوند که از این خدمات استفاده کنند.

مشاور سالن زیبایی وآرایشگاه زنانه مشاوره حسین شیردل

مهم‌ترین خدماتی که در کلینیک‌های زیبایی ارائه می‌شوند عبارتند از:

 

خدمات لیزر:

یکی از پرطرفدارترین خدماتی که این روزها متقاضیان زیادی را روانه کلینیک‌های پوست و مو می‌کند؛ لیزر موهای زائد است.
لیزر یکی از ابزارهای مدرن و جدید است که به‌وسیله پرتوهای نور با طول‌موج متناسب و متمرکز دارای کاربردهای فراوانی در رفع مشکلات و ضایعات پوستی، جوان‌سازی و از بین بردن موهای زائد دارد. فواید این متد نوین ازجمله اثربخشی بالا، درد کم و عدم آسیب‌رسانی به پوست، توانسته توجه علاقه‌مندان به زیبایی را به خود جلب کرده و این روش را به یکی از محبوب‌ترین متدها تبدیل کند.

مشکلات پوستی که لیزر می‌تواند درمان کند عبارتند از:

موهای زائد
تتو
اِسکارهای آکنه
مشکلات پیری پوست مانند لک‌ها، خطوط ظریف و چین‌وچروک‌های صورت
خال مادرزادی
واریس
خشکی و افتادگی پوست پلک و سیاهی دور چشم
خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم
خط اخم و خطوط اطراف دهان و بینی
لک‌های قهوه‌ای و عدم یکپارچگی رنگ پوست
اِسکارها
ناهمواری بافت پوست
ضایعات عروقی
سفتی پوست
امروزه با فنّاوری‌های به‌روز و پیشرفته می‌توان بسیاری از مشکلات و بیماری‌های پوستی دیگر را با لیزر درمان کرد.

 

جوان‌سازی پوست

پیری رخدادی اجتناب‌ناپذیر است و همه‌ ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، به آن دچار می‌شویم. با افزایش سن اتفاقات بسیاری برای بدن ما می‌افتد. حجم عضلانی بدن کم می‌شود، مفاصل ما انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهند. ممکن است موهایمان بریزد و پوست ما دچار افتادگی و چین‌وچروک می‌شود.
پیری رخدادی اجتناب‌ناپذیر است و همیشه جوانی و زیبایی پایدار آرزوی همیشگی بشر بوده و هست که در کلینیک‌های زیبایی با برخی از روش‌های زیر این علائم پیری را به تعویق می‌اندازند که عبارتند از:

 

هایفوتراپی

در این روش از امواج فراصوت استفاده می‌شود و هیچ نیازی به ایجاد برش، زخم، بخیه و مواردی ازاین‌دست وجود ندارد. دستگاه هایفوتراپی مستقیماً بر سطح پوست قرار می‌گیرد و امواج فراصوت منتشرشده از آن، بر لایه‌های زیرین پوست اثر می‌گذارد. این امواج باعث تحریک کلاژن سازی پوست می‌شوند که از اجزای ساختاری مهم پوست هستند. با افزایش کلاژن سازی، پوست لیفت شده، سفت می‌شود و چین‌وچروک‌های آن از بین می‌رود.

 

آراف فرکشنال

امواج رادیوفرکوئنسی یا آراف فرکشنال یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌های جوان‌سازی پوست و رفع بسیاری از عوارض پوستی است. در این روش که با انتقال انرژی از طریق سوزن‌های بسیار ریز بر لایه‌های زیرین پوست صورت می‌گیرد؛ مشکلاتی مانند آکنه و اسکار، منافذ باز پوست، ترک‌های پوستی، چین‌وچروک‌ها و برخی از خطوط صورت درمان شده، پوست شفاف‌تر شاداب‌تر و با طراوت تر خواهد شد.

 

کربوکسی تراپی

این روش هم یکی از باسابقه‌ترین روش‌های در جوان‌سازی پوست است ولی در سال‌های اخیر توسعه و بهبود زیادی یافته. در این روش مقادیری از گاز دی‌اکسید کربن به زیرپوست تزریق می‌شود. گاز کربن دی‌اکسید باعث تحریک خون‌رسانی و فعال کردن واکنش‌های ترمیمی پوست می‌شود. به‌این‌ترتیب غذا رسانی و اکسیژن‌رسانی به پوست بهتر شده و بافت‌ها به‌صورت طبیعی وارد فرآیند جوانسازی می‌شوند.

 

تزریق بوتاکس

طبق آمار تزریق بوتاکس پرطرفدارترین روش‌ جوانسازی پوست است. در این روش سمی به نام بوتولینم به زیر پوست تزریق‌شده و باعث فلج شدن عضلات صورت می‌شود. بوتاکس بیشتر عاملی پیشگیرانه برای ایجاد خطوط و چین‌وچروک‌های ماندگار پوست است. این درمان زمانی مؤثر است که چین‌وچروک‌های صورت هنوز دائمی نشده باشند.

نمونه‌هایی دیگر از روش‌های جوانسازی که در کلینیک‌های پوست قابل انجام می‌باشند؛ عبارتند از: لایه‌برداری شیمیایی، لیزر درمانی، جوان‌سازی نوری، مزوتراپی، پی آر پی و …

 

تزریق پرکننده‌ها

فیلرها یا پرکننده‌های پوستی موادی هستند که برای افزایش حجم، فرم دهی و پر کردن بعضی از خطوط و چین‌وچروک‌ها در صورت و بدن کاربرد دارند که در ادامه توضیحاتی پیرامون آن‌ها داده خواهد شد.

 

تزریق ژل

ژل‌ها موادی طبیعی یا مصنوعی هستند که برای حجم دهی به پوست استفاده می‌شوند. ماندگاری ژل‌ها به جنس آن‌ها بستگی دارد. مثلاً کم‌ترین ماندگاری به ژل‌های کلاژنی و بیشترین ماندگاری به ژل‌های دائمی ساخته‌شده از ماده‌ی PMMA تعلق دارد. امروزه بیشتر از ژل‌های نیمه دائم استفاده می‌شود که از جنس هیالورونیک اسید ساخته‌شده‌اند. هیالورونیک اسید سیمان بین بافتی پوست ما است. برای همین ماده‌ای طبیعی، مؤثر و کم عارضه برای جوان‌سازی پوست به‌حساب می‌آید.

 

تزریق چربی

وقتی بحث ماندگاری نتایج حجم‌دهی به پوست در میان باشد، تزریق چربی بهترین روش جوانسازی پوست است. در تزریق چربی از بافت چربی طبیعی بدن استفاده می‌شود. یعنی مثلاً چربی‌های ران یا شکم شمارا با استفاده از روش لیپوساکشن برداشت می‌کنیم و بعد از خالص‌سازی به زیرپوست صورت یا نواحی دیگر تزریق می‌کنیم.

 

درمان مشکلات و بیماری‌های پوستی

درگذشته اغلب مراجعات به مراکز پوست، برای درمان بیماری‌ها و مشکلات پوستی و مو بود که امروزه علاوه بر آن‌ها به سایر خدمات جوانسازی و … نیز پرداخته می‌شود. آکنه و اسکار، کهیر، خال‌ها، زگیل‌ها، تبخال ها و کلیه ضایعات پوستی، لوپوس پوستی، پسوریازیس، ریزش مو و درمان بسیاری دیگر از بیماری های پوست و مو نیز با مراجعه به کلینیک های پوست و زیبایی توسط متخصص پوست و مو تشخیص داده و درمان می‌شوند.

 

طرح توجیهی احداث کلینیک پوست و زیبایی

ابتدایی‌ترین مرحله برای تاسیس یک کلینیک زیبایی دریافت و تهیه مجوز قانونی برای شروع فعالیت و انجام خدمات پوستی و زیبایی است که در بیزینس پلن کلینیک زیبایی اولین اقدام دریافت مجوز برای فعالیت به صورت قانونی است.
با توجه به تکمیل ظرفیت مجوز های کلینیک ها، یک پزشک یا سرمایه‌گذار می‌بایستی از افرادی که دارای این مجوز هستند، مجوز آنها را اجاره یا به‌صورت مشارکتی اقدام به فعالیت با این افراد بکنند.

نکته: قیمت اجاره این مجوزها از 100 میلیون در سال تا 500 میلیون، بستگی به موقعیت و سایر شرایط متغییر است.
اما مجوز مرکز پوست و زیبایی( مطب زیبایی) که خدماتی مثل کاشت و فعالیت‌های تهاجمی و جراحی انجام نمی شود را می‌توان با یک پزشک از معاونت درمان دریافت و شروع به فعالیت کرد.
سپس نوبت به انتخاب لوکیشن مناسب و طراحی این ملک و خرید تجهیزات متناسب با نوع خدماتی که قرار است در این کلینیک و یا مطب ارائه شود می‌شود.

مهمترین تجهیزات موردنیاز جهت تاسیس کلینیک زیبایی عبارتند از:

دستگاه لیزر موهای زائد
دستگاه هایفو تراپی
میکرودروم
کربوکسی تراپی
دستگاه آراف
دستگاه کویتیشن
دستگاه ساکشن
Co2 فرکشنال
دستگاه مزوتراپی
دستگاه میکرونیدلینگ
دستگاه جوانسازی پوست
و…

 

 

گام های اساسی راه‌اندازی و تاسیس کلینیک زیبایی( طرح توجیهی تاسیس کلینیک)

1: طراحی بیزینس پلن و گام‌های اجرایی

مجموعه گریماتور صفر تا صد راه‌اندازی کلینیک و مرکز زیبایی شمارا حمایت و در کنار شما خواهد بود و متناسب با شرایط شما طراح توجیهی ایده عالی را برای شما تنظیم خواهیم کرد.

2:خرید، اجرا و تهیه ساختمان

پیدا کردن لوکیشن نکته اساسی در استارت یک کلینیک زیبایی می‌باشد.
مدت زمان انتخاب یک ساختمان مناسب بین 1 الی 3 ماه متغییر خواهد بود.
مقدار هزینه بر اساس نوع منطقه، شهر و امکانات متغییر خواهد بود.

3: تجهیز ساختمان و تهیه دستگاه ها

یکی از مهمترین دغدغه‌های هر مدیر کلینیکی تجهیز ساختمان و تهیه دستگاه‌های لیزر می‌باشد. و با توجه به اینکه قیمت‌های بالای دستگاه‌های لیزر، انتخاب یک دستگاه باکیفیت تبدیل به یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیران و سرمایه‌گذاران کلینیک‌ها شده است.
*مدت‌زمان خرید دستگاه ها و تجهیز ساختمان بین 1 الی 2 ماه
*میانگین هزینه تجهیز بین 700 تا 2.5 میلیارد

4: استخدام و آموزش پرسنل و مدیریت کلینیک

 

هر کلینیک بسته به شرایط و نیاز و نوع خدمات و ظرفیت و مساحت مرکز ، نیاز به پرسنلی مجرب و آموزش‌دیده دارد. و این پرسنل برحسب شرایط مختلف متفاوت خواهد بود.
علاوه بر متخصص و پزشک عمومی، یک کلینیک حتماً نیاز به اپراتور لیزر ، منشی، مدیر داخلی و دستیار نیز خواهد داشت.
در این راه تیم ما به مدیریت آقای حسین شیردل آموزش پرسنل مجموعه را در مدت زمان یک هفته تا یک ماه بر عهده خواهد گرفت و تمامی نکات مربوط به پرزنت کردن مشتریان، مهارت های ارتباطی، مذاکراتی، مشاوره، آداب معاشرت و بازاریابی را به این همکاران آموزش خواهد داد و پرسنل شما را به افرادی قدرتمند و بازوی اجرایی کلینیک تبدیل خواهیم کرد

مهمترین پرسنل مورد نیاز یک کلینیک زیبایی عبارتند از:

متخصص پوست و مو( مسئول فنی)

مدیر داخلی کلینیک

متخصص کاشت و مو ابرو

اپراتو لیزر و دیگر دستگاه‌ها

متخصص فشیال و خدمات پوستی

پرسنل پذیرش

پرسنل ادمین، عکاس، و تبلیغات

سوپروایزر خدمات پیراپزشکی و لیزر

پرسنل کال سنتر (مرکز تماس)

پرسنل خدماتی

مسئول خرید

و سایر پرسنل و افراد بر حسب وسعت و نیاز کلینیک و حجم فعالیت‌های کلینیک در نظر گرفته خواهد شد.

 

فرایند آموزش پرسنل

اولویت‌ترین اقدام  در طرح توجیهی تاسیس کلینیک و قبل از شروع فعالیت و جذب مشتری، آموزش پرسنل کلینیک بر اساس استراتژی برندینگ و بازاریابی هر کلینیک است که یک پرسنل کلینیک بتواند اهداف کلینیک را در مراحل اجرایی به‌درستی پیاده‌سازی کند و بتواند از این نکات در جذب، پرزنت و وفادار سازی مشتریان استفاده کند.
حتی پرسنل آموزش‌دیده و باتجربه برای همسو شدن با اهداف، شرایط و مسیر برندینگ کلینیک باید این آموزش ها با از ابتدایی‌ترین سطح ممکن فراگیرند تا یک کلینیک بتواند اهداف خود را به‌درستی درزمینهٔ موفقیت در جذب مشتری پیاده‌سازی کند.
در این زمینه تیم مشاوره برندینگ مجموعه گریماتور به مدیریت استاد حسین شیردل در کنار شما خواهد بود و تمامی نکات و ریز نکات مربوط به آموزش پرسنل شمارا بر عهده خواهیم گرفت.

حسین شیردل- برندینگ و تبلیغات کلینیک زیبایی

همین حالا برای آموزش و آپدیت پرسنل کلینیک خود با ما در تماس باشید.

021-22445406

09120561585

 

5: فعالیت تبلیغاتی، برندینگ و جذب مشتری

در طرح توجیهی تاسیس کلینیک، مهمترین اقدام یک کلینیک بعد از افتتاح داشتن استراتژی تبلیغاتی و برندینگ است.
تبلیغات در فضای مجازی(اینستاگرام، تلگرام و…)، فضای وب( برخورداری از وب سایت کلینیک)، تبلیغات محیطی، تبلیغات چاپی، تبلیغات ویروسی و تبلیغات دهان‌به‌دهان تنها بخشی از تبلیغاتی است که باید برای موفقیت و جذب مشتری به کلینیک زیبایی آن را اجرایی کرد.
اما مبحث برندینگ کاملاً متفاوت اما مرتبط است و ما باید بتوانیم علاوه بر شهرت، محبوبیت نیز ایجاد کنیم و این یعنی برندینگ!

نگران نباشید!

چراکه صفر تا صد این نکات را در کنار شما هستیم.

گریماتور-حسین شیردل-اینستاگرام سالن زیبایی

حسین شیردل (مشاور کلینیک های زیبایی)

منبع: گریماتور